Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra erfarna konsulter
Aktivt lyssnande

Föreläsare om Aktivt lyssnande

Människor vill ha betydelse, vilken innebär att de vill bli hörda, sedda, och vara av intresse. Vi vill ha uppmärksamhet, och då krävs det att motparten lyssnar aktivt. För aktivt lyssnande måste vi visa intresse, fokusera på vad som sägs, och sätta sig in vad folk tycker. Att göra detta kan minska konflikter, man kommer närmre känslomässigt, och man nåt tydligt framgång. Boka föreläsning via oss på Athenas. Kontakta oss redan idag så hör vi av oss så fort vi kan!

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt innehåll till ert evenemang

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare, konferencier, moderator och underhållare för just ert arrangemang

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Alla föreläsare om aktivt lyssnande (10)

Hjälp mig att välja
no-image

Kristina Jarring Lilja

Kristina Jarring Lilja har en lång erfarenhet av arbete i ledande positioner, både i Sverige men även internationellt. Idag verkar hon som förtroendespecialist, författare, föreläsare och styrelseledamot.

no-image

Julia Norinder

Julia Norinder är författaren och föreläsaren som har arbetat med ledarskap, kultur, komplexa förändringsprocesser och hållbar utveckling i över 20 år.

no-image

Ami Hallberg Pauli

Ami Hallberg Pauli är en energisk skådespelare och ståuppkomiker. Med sina föreläsningar och coachning hjälper hon företag och organisationer att bli mer kreativa och kommunicera bättre.

no-image

Daniel Hallberg

Daniel Hallberg är det bäst klädda humorgeniet som tagit Sverige med storm. På ett inspirerande sätt får han dig att våga ta klivet ut mot utmaningar och drömmar.

no-image

Olle Carlsson

Präst, föreläsare, författare och social entreprenör med föreläsningar om förnyelsearbete, existentiella och sociala frågor.

no-image

Lisbeth Pipping

Beteendevetare Lisbeth Pipping är föreläsaren med egna erfarenhet av en uppväxt av vanvård, misshandel och svält med en skolgång präglad av mobbning som ger verktyg för att andra barn inte ska råka illa ut

no-image

Lena Skogholm

Författare till bästsäljaren "Bemötandekoden". Hon omvandlar tung hjärnforskning till en bruksanvisning i fickformat.

no-image

Navid Modiri

Författaren, föreläsaren, poddaren och samtalsaktivisten Navid Modiri föreläser om vikten av en god dialog som en väg till innovation och samarbete.

no-image

Jan Gunnarsson

Jan Gunnarsson är entreprenör, ledare och expert på värdskap

no-image

Annika R Malmberg

Inspiratör och föreläsare som ger handfasta tips i kommunikation och hur man bygger broar mellan människor!

Aktivt lyssnande
Aktivt lyssnande
5 av 5 stjärnor

"Servicen har fungerat bra under hela resans gång och vi är imponerad över hur snabbt det gick att få fram en ersättare då den andra insjuknat"

Länsstyrelsen

Om ämnet: Aktivt lyssnande

Aktivt lyssnande
  • Aktivt lyssnande innebär att man måste ha rätt attityd, och fokusera på det som sägs. Det grundar sig i att visa intresse i vad som uttrycks, att ställa frågor. Att visa att man genuint bryr sig.
  • I samtal uppfattar man ofta runt 25-50% och man avbryter mitt i meningen, man försöker styra dialogen, och vi dömer det som sägs. Vi måste fokusera på personen som pratar och vad som sägs. Man kan inte gå på Auto-pilot och bara nicka och huma.
  • Man måste själv vara öppen, varm, förstå, och tolka det som sägs. Det förbättrar relationer, man kommer närmre känslomässigt, och man minskar konflikter.
  • I föreläsningar om ämnet får ni tips och konkreta förslag och åtgärder för att ska bli bättre lyssnare. Minska konflikter och öka emotionella-band!
Fråga om pris och datum