Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra erfarna konsulter

Våra talare är också tillgängliga för evenemang online. Ta kontakt med oss för att få veta mer.

Aktivt lyssnande

Föreläsare om Aktivt lyssnande

Människor vill ha betydelse, vilken innebär att de vill bli hörda, sedda, och vara av intresse. Vi vill ha uppmärksamhet, och då krävs det att motparten lyssnar aktivt. För aktivt lyssnande måste vi visa intresse, fokusera på vad som sägs, och sätta sig in vad folk tycker. Att göra detta kan minska konflikter, man kommer närmre känslomässigt, och man nåt tydligt framgång. Boka föreläsning via oss på Athenas. Kontakta oss redan idag så hör vi av oss så fort vi kan!

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt innehåll till ert evenemang

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare, konferencier, moderator och underhållare för just ert arrangemang

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Alla föreläsare om aktivt lyssnande (8)

Hjälp mig att välja
Aktivt lyssnande
Aktivt lyssnande
5 av 5 stjärnor

"Kanonbra, ansvarsfullt och hög servicenivå"

Modulsystem AB

Om ämnet: Aktivt lyssnande

Aktivt lyssnande
  • Aktivt lyssnande innebär att man måste ha rätt attityd, och fokusera på det som sägs. Det grundar sig i att visa intresse i vad som uttrycks, att ställa frågor. Att visa att man genuint bryr sig.
  • I samtal uppfattar man ofta runt 25-50% och man avbryter mitt i meningen, man försöker styra dialogen, och vi dömer det som sägs. Vi måste fokusera på personen som pratar och vad som sägs. Man kan inte gå på Auto-pilot och bara nicka och huma.
  • Man måste själv vara öppen, varm, förstå, och tolka det som sägs. Det förbättrar relationer, man kommer närmre känslomässigt, och man minskar konflikter.
  • I föreläsningar om ämnet får ni tips och konkreta förslag och åtgärder för att ska bli bättre lyssnare. Minska konflikter och öka emotionella-band!
Fråga om pris och datum