Laddar innehåll ...

Föreläsare om Corporate Branding

Corporate Branding handlar om att bygga ett varumärke som massan känner igen och vet exakt vad det är för något. Oftast handlar det om att bygga ett varumärke, med färg och form som folk då direkt kan koppla samman till produkten. Kicka in våra föreläsare och se om någon föreläsare passar ditt evenemang eller hör av dig till oss så kan vi rådgiva dig.


Om Corporate Branding

  • På den globaliserande marknaden blir det allt svårare och dyrare att bygga varumärken med en unik position på marknaden, stor igenkänningsfaktor och som dessutom är högst konkurrenskraftiga. Ett sätt att möta denna utmaning på är att använda sig av en brandingstrategi kallad corporate branding.
  • Med corporate branding menas att ett företag använder sitt företagsnamn på en produkt. Detta leder till att såväl produkt- som företagsnamnet blir själva varumärket. Många av de största företagen i världen har samlat sitt namn, sina olika tjänster och produkter under ett varumärke, t.ex. Disney, Microsoft och Nike. Tanken med corporate branding är att det ska skapa ett varumärke som sticker ut, är välbekant och som för konsumenten representerar en viss kvalitet.
  • Föreläsningar eller föredrag om ämnet Corporate branding kan handla om allt från hur du ska gå tillväga när du lägger upp en strategi för ditt varumärke till att belysa några av världens mest etablerade varumärken.
  • Föreläsningarna passar bra till dig och dina medarbetare som behöver få handfasta råd om hur ni ska skapa ett s.k. ”corporate brand” som är lätt att känna igen, komma ihåg och som väcker ett stort intresse hos konsumenterna.