Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter

Våra talare är också tillgängliga för evenemang online. Ta kontakt med oss för att få veta mer.

profile-cover-generic-05

Föreläsare om Corporate Branding

Corporate Branding handlar om att bygga ett varumärke som massan känner igen och vet exakt vad det är för något. Oftast handlar det om att bygga ett varumärke, med färg och form som folk då direkt kan koppla samman till produkten. Kicka in våra föreläsare och se om någon föreläsare passar ditt evenemang eller hör av dig till oss så kan vi rådgiva dig.

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Alla föreläsare om corporate branding (15)

Hjälp mig att välja
no-image

Linus Holmgren

Linus är en rutinerad och uppskattad föreläsare inom People-området. Han drivs av övertygelsen att nyckeln till en organisations framgång är att ha medarbetare som både vill, kan och får göra rätt saker.

...

no-image

Tobias Ahlin

Tobias Ahlin är designer och digital strateg som föreläser om design, framtid och kreativitet.

Tobias Ahlin når ut med sin design till miljontals människor varje dag. Han har varit med och byggt upp snygga, funktionella lösningar för multinationella företag och delar nu med sig av konkreta tips och råd i sina föreläsningar. Under en...

no-image

Janne Björge

Janne Björge är entreprenör och inspiratör med föreläsningar om kundupplevelser och varför starka varumärken byggs inifrån.

De flesta företag anser att de ger en kundupplevelse i världsklass. Samtidigt menar väldigt få kunder att deras upplevelse varit fantastisk. Hur justerar vi glappet? Vad är det din kund förväntar sig egentligen? Entreprenören,...

no-image

Ann Hellenius

Ann Hellenius är prisbelönt för sina prestationer inom digitalisering/ledarskap. Hennes föredrag lyfter ämnen som rör framtiden, ledarskap och vikten av att förbättras med hjälp av teknologins utveckling.

Just nu är ledarskap av flera anledningar särskilt utmanande. Digitaliseringen skruvar upp utvecklingstakten och chefer upptäcker hur gamla sanningar inte håller. Man saknar helt enkelt den kunskap om vad det är dagens ledare behöver göra...

no-image

Svante Randlert

Svante Randler är en författare och föreläsare. Business & people advisor, expert på employer branding och hur man skapar ett starkt varumärke utåt.

Författaren och föreläsaren Svante Randler visar hur du rekryterar, utvecklar och motiverar rätt kompetens för din verksamhet båda idag och i framtiden. Processer, idéer och företagsmodeller är enkla att kopiera, medarbetare däremot som...

no-image

Linda Hammarstrand

Linda vet hur man skapar och driver en högpresterande arbetskultur där alla har huvudrollen

Linda Hammarstrand målar upp organisationen som en stor stafett där vi har huvudrollen på varsin sträcka. Alla servar. Vi måsta arbeta tillsammans - inte bara samtidigt. Linda är expert på att guida företag och organisationer till en...

no-image

Thomas Ek

Superentreprenören bakom OBH Nordica föreläser om sin egen entreprenörssaga och hjälper er utnyttja er fulla potential.

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

no-image

Frida Boisen

Frida Boisen har facit på hur du lyckas med ditt förändringsarbete, kommunikation, digitala resa och hållbarhet. Med ledorden, mod och passion, inspirerar hon med nya insikter inför framtiden.

Frida Boisen är journalisten som blivit en av Sveriges mest älskade talare och konferencierer. Med sin positiva energi och gedigna erfarenhet och kunskap om hur du lyckas med ditt förändringsarbete, din digitala resa, din kommunikation och din...

no-image

Jan Gunnarsson

Jan Gunnarsson är entreprenör, ledare och expert på värdskap

Hur ser er bemötandekultur ut? Jobbar ni med kunder eller med gäster? Verksamhetens värderingar avspeglas i det bemötande ni ger era kollegor, samarbetspartners och kunder. Rätt kultur skapar förutsättningarna för framgång, men att skapa en...

no-image

Per Holknekt

Starkare än någonsin delar Per Holknekt med sig av sin livs bergochdalbana, sina framgångar och motgångar.

Per Holknekt har gjort en livsresa som inte liknar någon annan. Han har varit en av världens bästa skateboardåkare, pluggat ekonomi och grundat Odd Molly. Han har också missbrukat bort sina framgångar, bott i en skogsdunge, sålt “Situation...

no-image

Annika Steiber

Hon har varit i Silicon Valley för att studera storföretagen. Nu delar hon med sig av sina insikter och lärdomar.

Vilken företagsmentalitet ligger bakom vår tids mest framgångsrika företag och organisationer? Hur skapar man ledarskap och kultur för ständig innovation? Doktor Annika Steiber har studerat flera av världens mest framgångsrika bolag från...

no-image

Göran Adlén

Möt Mr. Trendspanare och framtidsvisionären Göran Adlén

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

no-image

Jonas Ridderstråle

Affärsguru med akademisk skärpa och humor som öppnar upp ditt sätt att tänka kring affärer, företagskultur och ledarskap.

Jonas Ridderstråle lär dig tänka smart i en värld där spelreglerna ständigt förändras. Med en doktorsgrad i internationella affärer, okonventionellt tänkande och hundratals internationella föreläsningsuppdrag är han som klippt och...

no-image

Kjell Dahlin

Popretoriker och inspirerande föreläsare inom retorik och strategisk kommunikation om hur du når fram till människor.

Hjärta, värme och humor är andan som präglar retorikern, författaren och talaren Kjell Dahlins föreläsningar. Kjell Dahlin är upphovsmannen bakom begreppet popretorik, en form av upplevelsekommunikation som anammar budskapet show, don’t...

no-image

Jackie Kothbauer

Expert på AI, digitalisering och affärsutveckling som hjälper er verksamhet att bli delaktiga i den tekniska utvecklingen

Jackie Kothbauer är en av Sveriges främsta experter när det gäller personliga varumärken, digitalisering och AI. Hon brinner för att få alla människor att förstå AI och framtiden. Med pedagogiska och spännande exempel förklarar hon hur...

Corporate Branding
Corporate Branding
5 av 5 stjärnor

"Servicen har fungerat bra under hela resans gång och vi är imponerad över hur snabbt det gick att få fram en ersättare då den andra insjuknat"

Länsstyrelsen

Om ämnet: Corporate Branding

  • På den globaliserande marknaden blir det allt svårare och dyrare att bygga varumärken med en unik position på marknaden, stor igenkänningsfaktor och som dessutom är högst konkurrenskraftiga. Ett sätt att möta denna utmaning på är att använda sig av en brandingstrategi kallad corporate branding.
  • Med corporate branding menas att ett företag använder sitt företagsnamn på en produkt. Detta leder till att såväl produkt- som företagsnamnet blir själva varumärket. Många av de största företagen i världen har samlat sitt namn, sina olika tjänster och produkter under ett varumärke, t.ex. Disney, Microsoft och Nike. Tanken med corporate branding är att det ska skapa ett varumärke som sticker ut, är välbekant och som för konsumenten representerar en viss kvalitet.
  • Föreläsningar eller föredrag om ämnet Corporate branding kan handla om allt från hur du ska gå tillväga när du lägger upp en strategi för ditt varumärke till att belysa några av världens mest etablerade varumärken.
  • Föreläsningarna passar bra till dig och dina medarbetare som behöver få handfasta råd om hur ni ska skapa ett s.k. ”corporate brand” som är lätt att känna igen, komma ihåg och som väcker ett stort intresse hos konsumenterna.
Fråga om pris och datum