Laddar innehåll ...

Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter
profile-cover-generic-02-blue

Föreläsare om Corporate Branding

Corporate Branding handlar om att bygga ett varumärke som massan känner igen och vet exakt vad det är för något. Oftast handlar det om att bygga ett varumärke, med färg och form som folk då direkt kan koppla samman till produkten. Kicka in våra föreläsare och se om någon föreläsare passar ditt evenemang eller hör av dig till oss så kan vi rådgiva dig.

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Alla föreläsare om corporate branding (15)

Hjälp mig att välja
Tobias Ahlin

Tobias Ahlin

Tobias Ahlin är designer och digital strateg som föreläser om design, framtid och kreativitet.

Tobias Ahlin når ut med sin design till miljontals människor varje dag. Han har varit med och byggt upp snygga, funktionella lösningar för multinationella företag och delar nu med sig av konkreta tips och råd i sina föreläsningar. Under en...

Janne Björge föreläsning - “Starka varumärken byggs inifrån!"

Janne Björge

“Starka varumärken byggs inifrån!"

De flesta företag anser att de ger en kundupplevelse i världsklass. Samtidigt menar väldigt få kunder att deras upplevelse varit fantastisk. Hur justerar vi glappet? Vad är det din kund förväntar sig egentligen? Entreprenören,...

Ann Hellenius föreläsning - Digital strateg och CIO

Ann Hellenius

Fantastisk föreläsare med praktisk erfarenhet! “Årets CIO” 2017 av IDG och “European CIO of the year” 2016 av IT One.

Ann Hellenius har jobbat med digitalisering och ledarskap i 20 år och har framgångsrikt drivit Stockholms stads arbete för att skapa en smart stad. I dag är hon IT- och digitaliseringschef för Scandic och håller inspirerande föreläsningar om...

Svante Randlert - Business & people advisor

Svante Randlert

Business & people advisor

I dag är det enkelt att kopiera företagsmodeller, processer och idéer. I princip allt går att kopiera - allt utom en sak: dina medarbetare. De är kärnan i hela organisationen, det som driver verksamheten framåt och din enda verkligt unika...

Linda Hammarstrand - Director of Passion, konsult och entreprenör

Linda Hammarstrand

Linda vet hur skapar man och driver en högpresterande arbetskultur där alla har huvudrollen.

Linda Hammarstrand målar upp organisationen som en stor stafett där vi har huvudrollen på varsin sträcka. Alla servar. Vi måsta arbeta tillsammans - inte bara samtidigt. Linda är expert på att guida företag och organisationer till en...

Thomas Ek (foto Richard Franzen) - Superentreprenör

Thomas Ek

Superentreprenör

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

Sigurd Granmark - F.d. Ledare för Adidas-gruppen i Norge, mental tränare och föreläsare

Sigurd Granmark

F.d. Ledare inom Adidas, mental tränare och föreläsare

Hur presterar man när det gäller? Hur skapar man goda resultat - gång på gång? Sigurd Granmark har stor erfarenhet av att leda internationella organisationer och har vunnit flera priser för sitt ledarskap. Han har kartlagt vad det är som gör...

Frida Boisen - Journalist, chefredaktör och författare

Frida Boisen

Journalist, chefredaktör och författare

Den genomsnittlige svensken tittar på sin smartphone 150 gånger per dag. Finns du där att tittas på? Frida Boisen, chefredaktör, årets nätverkare och expert på sociala medier, har knäckt koden för hur man sticker ut på nätet. Företag...

Jan Gunnarsson - Entreprenör, ledare och expert på värdskap

Jan Gunnarsson

Entreprenör, ledare och expert på värdskap

Hur ser er bemötandekultur ut? Jobbar ni med kunder eller med gäster? Verksamhetens värderingar avspeglas i det bemötande ni ger era kollegor, samarbetspartners och kunder. Rätt kultur skapar förutsättningarna för framgång, men att skapa en...

Per Holknekt - Livsresenär, entreprenör, modeguru och brandingproffs

Per Holknekt

Starkare än någonsin delar Per Holknekt med sig av sin livs bergochdalbana, sina framgångar och motgångar.

Per Holknekt har gjort en livsresa som inte liknar någon annan. Han har varit en av världens bästa skateboardåkare, pluggat ekonomi och grundat Odd Molly. Han har också missbrukat bort sina framgångar, bott i en skogsdunge, sålt “Situation...

Annika Steiber - Forskare och ledare

Annika Steiber

Forskare och ledare

Vilken företagsmentalitet ligger bakom vår tids mest framgångsrika företag och organisationer? Hur skapar man ledarskap och kultur för ständig innovation? Doktor Annika Steiber har studerat flera av världens mest framgångsrika bolag från...

Göran Adlén - Trendspanare

Göran Adlén

Möt Mr.Trendspanare och framtidsvisionären Göran Adlén

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

Jonas Ridderstråle - Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle

Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle lär dig tänka smart i en värld där spelreglerna ständigt förändras. Med en doktorsgrad i internationella affärer, okonventionellt tänkande och hundratals internationella föreläsningsuppdrag är han som klippt och...

Kjell Dahlin

Kjell Dahlin

Popretoriker och föreläsare inom retorik och strategisk kommunikation

Hjärta, värme och humor är andan som präglar retorikern, författaren och talaren Kjell Dahlins föreläsningar. Kjell Dahlin är upphovsmannen bakom begreppet popretorik, en form av upplevelsekommunikation som anammar budskapet show, don’t...

Jackie Kothbauer - Expert på personliga varumärken, digital antropolog och författare

Jackie Kothbauer

Expert på AI, digitalisering och affärsutveckling

Jackie Kothbauer är en av Sveriges främsta experter när det gäller personliga varumärken, digitalisering och AI. Hon brinner för att få alla människor att förstå AI och framtiden. Med pedagogiska och spännande exempel förklarar hon hur...

Corporate Branding
5 av 5 stjärnor

"Kanonbra, ansvarsfullt och hög servicenivå"

Modulsystem AB

Om ämnet: Corporate Branding

  • På den globaliserande marknaden blir det allt svårare och dyrare att bygga varumärken med en unik position på marknaden, stor igenkänningsfaktor och som dessutom är högst konkurrenskraftiga. Ett sätt att möta denna utmaning på är att använda sig av en brandingstrategi kallad corporate branding.
  • Med corporate branding menas att ett företag använder sitt företagsnamn på en produkt. Detta leder till att såväl produkt- som företagsnamnet blir själva varumärket. Många av de största företagen i världen har samlat sitt namn, sina olika tjänster och produkter under ett varumärke, t.ex. Disney, Microsoft och Nike. Tanken med corporate branding är att det ska skapa ett varumärke som sticker ut, är välbekant och som för konsumenten representerar en viss kvalitet.
  • Föreläsningar eller föredrag om ämnet Corporate branding kan handla om allt från hur du ska gå tillväga när du lägger upp en strategi för ditt varumärke till att belysa några av världens mest etablerade varumärken.
  • Föreläsningarna passar bra till dig och dina medarbetare som behöver få handfasta råd om hur ni ska skapa ett s.k. ”corporate brand” som är lätt att känna igen, komma ihåg och som väcker ett stort intresse hos konsumenterna.
Fråga om pris och datum