Laddar innehåll ...

Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter
profile-cover-generic-02-blue

Våra handlingar, vårt beteende och vår attityd kommunicerar starkare än våra ord.

Kjell Dahlin

Kjell Dahlin

Popretoriker och föreläsare inom retorik och strategisk kommunikation

Skicka enkelt en fråga om pris och datum Fråga om pris och datum
Skicka en oförpliktande förfrågan på Kjell Dahlin

Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
About icon

Om Kjell

Lecture icon

Föreläsningar

Video icon

Video

References icon

Referenser

Skicka enkelt en fråga om pris och datum Fråga om pris och datum

Hjärta, värme och humor är andan som präglar retorikern, författaren och talaren Kjell Dahlins föreläsningar. Kjell Dahlin är upphovsmannen bakom begreppet popretorik, en form av upplevelsekommunikation som anammar budskapet show, don’t tell. Boka en föreläsning med honom hos oss på Athenas!

Vad är det som har hjärta, värme och humor? Kjell Dahlins popretorik! Låt dig ryckas med när den välkände och populära retorikern, författaren och talaren Kjell Dahlin levererar ett tal som bygger på popretorikens treenighet; lägg därtill intelligens och igenkänning. Med ett avstamp i vad som kännetecknar ett bra kundmöte berättar han om hur du når fram till människor med hjälp av upplevelsekommunikation – snacka inte, visa!

Den mångåriga erfarenheten inom HR, service, marknadsföring och försäljning har gett Kjell Dahlin insikt i värdet av att uppvisa en bra attityd såväl i handling som i ord. Dina kunder och medarbetare märker skillnaden på en person som säger sig vara serviceinriktad och på en som faktiskt är det i handling. Han talar också varmt om den enskildas roll i ett proffsigt varumärkesbygge. Ett varumärke är delvis summan av varje enskild medarbetares attityder och prestationer.

Kjell Dahlin har en fil. kand. i retorik och skrivit flera böcker, däribland ”42 sms som kom till helt fel person”, ”Attitydbarometern” och” Popretorik”. ”Popretorik” utnämndes till ”Årets Ledarbok” 2007. Fler än 15 000 personer har hittills lyssnat på hans föreläsningar. Han har talat inför många av de största företagen på den nordiska företagsarenan och roat lyssnare på Cirkus, Berns, Draken och Mässan. Du kan också boka en föreläsning med Kjell Dahlin, och du hittar honom hos oss på Athenas.

Visa föreläsningar med Kjell Dahlin

    Kjell Dahlin föreläsning

    Employee Branding

     

    • Storytelling, eller som Kjell Dahlin själv har myntat det – ”Beteendemässig Storytelling”, är en av de viktigaste ingredienserna i arbetet med arbetsgivarvarumärke. Det är våra handlingar, vårt beteende och vår attityd som kommunicerar starkare än våra ord. Sättet vi behandlar varandra internt, signalerar också synonymt med hur vi uppfattas externt. 
    • För att verkligen komma ihåg saker krävs en tydlig bild att koppla samman informationen med. De företag och varumärken som jobbar med storytelling, är också de verksamheter som har förmågan att göra ett bestående intryck på människor.
    • Ett arbetsgivarvarumärke blir aldrig starkare än dess medarbetares handlingar och beteende. Låt Kjell under en timme ge sin syn på employee branding, ett område som han aktivt verkat inom under sina 27 år i näringslivet.

     

    Kjell Dahlin föreläsning

    Allt kommunicerar. Alltid! (Vad kommunicerar du?)

    • En föreläsning om intern och extern kommunikation, livet, snäll attityd, varumärkesambassadörer, glatt bemötande och om stunder då man inte vet vad man ska säga till dem man älskar.

    • Kjell föreläser om självledarskap, om arbetsplatser där man saknar bananer i fruktkorgen, säljande beteende och om en glad busschaufför som Kjell aldrig kommer att glömma.

    • Få saker väcker så starka känslor som att prata om sina medarbetares attityder. Kjell Dahlin ger konkreta förslag på hur du kan avdramatisera begreppet ”attityd” och införliva attitydsträning i företagets vardag.

    • Ta del av en föreläsning om hur varje enskild medarbetares insats spelar roll i varumärkesbyggandet.

    • Kjell Dahlin varvar kommunikationsteori, förmedlad på ett lättsmält sätt, med roliga erfarenheter från näringslivet för att belysa hur tydliga attityder hos företag och medarbetare ger bättre resultat än vanliga marknadsföringsinsatser.

    • Kjell Dahlin erbjuder en spännande föreläsning som går på djupet med människors beteende på arbetsplatsen. Vilka anledningar ligger bakom beteendet och vilka konsekvenser har de för företagets arbetskultur?

     

Referenser

”Tack för en riktigt bra och rolig föreläsning. Tror vi alla fick med oss något av en tankeställare i hur vi agerar/kommunicerar med varandra. Utöver det bjöd du på ett riktigt gott skratt. Tack! Vi hade inte kunnat avsluta vår konferens på bättre sätt!”

Christina Öhlund Lindh, HR manager Panduro

Panduro

”Din föreläsning var som alla ”Lär-känna-dig-själv-böcker” komprimerat till en timmes glädjespridning om att välja lycka. Du gjorde ett riktigt intryck på mig och jag hoppas jag får avnjuta fler föreläsningar av dig i framtiden.”

Jonas Erlandsson, teamleader på Site Direct

Site Direct

”Kjell är en ovanlig retoriker. I hans värld handlar retorik inte om vad man säger utan om vad man gör. Kjell vågade, på ett kärleksfullt sätt, utmana vår grupp på ett sätt som är avgörande för att man ska utvecklas. Alla lämnade rummet mer motiverade än tidigare till att fokusera på det väsentliga i vår verksamhet”.

Linda Bonaventura Åberg, chef Friends

Friends

”Vår eftermiddag med Kjell var fantastiskt rolig och inspirerande och gick alldeles för snabbt. Kjell förmedlade på ett mycket bra sätt vad god service är och hur jätteviktig rätt attityd är”.

Marika Eriksson, chef Systembolaget

Systembolaget

”TACK Kjell!!! Hela kontoret bubblade av positiv energi efter din föreläsning! Snacka om att du träffade mitt i prick."

Johanna Carlund, Training & Performance Manager Creditsafe Sweden

Creditsafe Sweden
Skicka en oförpliktande förfrågan på Kjell Dahlin

Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Eller ring till oss på

Tfn: 031 38 37 000

Föreläsningsämnen med Kjell Dahlin