Vi använder cookies för att göra siden mer användbar och ge dig en bättre upplevelse samt statistik. Du kan välja att avmarkera cookies genom att klicka på knapparna nedan.
Fredrik har omnämnts som en av de mest inflytelserika digitala strategerna i svensk läkemedelsindustri & prisats för sin förmåga att pedagogiskt föreläsa om kommunikation och AI.
Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.
Om Fredrik
Föreläsningar
Referenser
Fredrik Holmboe har 25 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring där han skriver artiklar och föreläser. Han rör sig även med enkelhet in på områden som IT, teknik och artificiell intelligens (AI). Holmboe förespråkar ett holistiskt helhetsperspektiv vid upprättandet av digitala strategier, då interna processer och mål, försäljning, ledarskap och mycket mer gynnas av ett övergripande, smart, välgrundat och kreativt strategiarbete där en tydlig AI-strategi idag är ett måste!
Som föreläsare plockar han ner abstrakta termer och processer för att göra dem mer tillgängliga för åhörarna, inklusive komplexiteten kring AI och dess användning inom företaget. Syftet är att hela organisationen ska förstå nuläget och framtiden samt semantiken för förändringen för att därmed kunna utgå från samma ”plattform”.
Han har föreläst och lett workshops för flera olika organisationer och företag i flera olika branscher i bland annat: USA, Tyskland, Frankrike, England, Norden.
Målet är alltid att kunna ge verkligt värde till organisationer som önskar förbättra sin digitala transformation, oavsett vilket led i utvecklingen företaget befinner sig i, och med särskild betoning på integration av AI för att öka effektivitet och innovation.
Med nära 14 000 följare på LinkedIn och en aktiv närvaro är Fredrik Holmboe ett välkänt namn inom sveriges hårdast regelerade bransch, läkemedelsbranschen. Hans influenser på framför allt den svenska läkemedelsindustrin är vida kända, dels på grund av de verkliga och mätbara resultat han producerat, dels på grund av hans många artiklar och föreläsningar.
Digitala marknadsföringsstrategier är dock inte bara något som läkemedelsföretag kan dra nytta av. I princip alla branscher kan gynnas av en större förståelse för digitalisering och allt som det innefattar, framför allt vad gäller kommersiell kommunikation i en värld post-covid med en rådande AI-revolution.
Han föreläser lika väl på engelska som på svenska och är van vid internationella evenemang. Alla som söker en ökad förståelse för digitalisering, content-skapande och marknadsföring generellt bör överväga Fredrik Holmboe till företagseventet. Åhörarna får en rejäl inspirations-boost och konkreta strategier från en person som skapat resultat åt de allra största. Hör av dig till oss på Athenas så hjälper vi dig att boka Fredrik till ditt nästa företagsevent!
Längd: 90 minuter
”A talented and highly knowledgeable leader in multichannel customer engagement… Expect a can-do attitude, infectious optimism, boundless energy, outstanding team-work and rock-solid knowledge of technology-enabled sales and marketing
Chris Mann, Head of commercial excellence
… approached his work with a very strategic mindset, was able to pull out very specific market insights from data, and create and execute plans that had a very positive impact on the overall business.
Jeff Ciesla, US Director of Field Marketing
his extensive knowledge multichannel customer engagement in the pharma and biotech industries makes him a strong asset for whomever has the luck to work with him
Carine Neagoe, Global strategy business management
… He is very knowledgeable and experienced in the digital marketing arena, an area where he has added great value to our marketing team…
Therese Stening, Ahlzheimer’s Lead Western and Central Eastern Europe
Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.