Vi använder cookies för att göra siden mer användbar och ge dig en bättre upplevelse samt statistik. Du kan välja att avmarkera cookies genom att klicka på knapparna nedan.
Med en fot i konsten och en i marknadsföring lär Erik Modig ut er vad som krävs för att skapa reklam som lockar konsumenter.
5 av 5 stjärnor
Mycket bra! Extra plus för att innehållet var anpassat och relevant för just vår dag och våra kampanjer. Vi fick både utbildning och inspiration i ett och samma pass.
Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.
Om Erik
Föreläsningar
Referenser
Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, författare till 4 böcker och föreläsare. Den prisvinnande och senaste boken,"Bang For The Bucks", släpps snart även på engelska. Han är expert på konsumentpsykologi, reklamstrategi och kommunikation. Med sin konstnärsbakgrund kan han integrera kreativitet i marknadsföringen och lära dig, hur du på ett nyskapande sätt, lyckas nå ut med ditt budskap - trots att dagens konsumenter ofta slår dövörat till reklam.
Förutom att forska vid Handelshögskolan i Stockholm är Erik Modig också involverad i projekt knutna till Stockholms universitet. Detta eftersom hans forskning genomkorsar flera olika fält såsom ekonomi, konst, kultur, kreativitet, innovation och psykologi. En mycket uppskattad föreläsare och undervisare som 2018 utnämndes till ”Årets lärare”. Under en föreläsning med Erik, delar han med sig av de senaste teorierna och metoderna bakom kreativ marknadsföring. Han ger dig handfasta tips på hur du kan gå tillväga för att förnya och effektivisera din PR.
Erik Modig disputerade med avhandlingen ”Understanding Advertising Creativity” 2012, där han bland annat tittar närmare på hur just kreativ marknadsföring påverkar mottagaren. Han har också gett ut böckerna ”Värdet av konst” och ”Kontroll – effektiv kommunikation och kampen om våra tankar”.
Visa föreläsningar med Erik Modig
Föreläsningen var precis så bra som vi hoppats på. Erik anpassade den efter vårt mål och syfte med arrangemanget och gav konkreta verktyg som passade väl in i vårt koncept och temat för dagen "FNs hållbarhetsmål ett smörgåsbord för nya affärer"
Lotte Nilsson
Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.