Laddar innehåll ...

erik modig liten

Erik Modig

Ekonomie doktor, forskare och konstnär

Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är expert på konsumentpsykologi, reklamstrategi och kommunikation. Med sin konstnärsbakgrund kan han integrera kreativitet i marknadsföringen och lära dig hur du på ett nyskapande sätt lyckas nå ut med ditt budskap – trots att dagens konsumenter ofta slår dövörat till reklam.

Kostnadsfri förfrågan

Skicka oss en förfrågan. Du får snabbt svar på vilka möjligheter som finns.
Det är naturligtvis helt oföpliktande.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Hur kreativ ska marknadsföring vara för att reklamen ska bli effektiv? Kan kreativitet lyfta en reklamkampanj? Erik Modig, konstnär och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, hittar samband mellan kreativitet och effektiv PR som faktiskt når fram till målgrupperna.

Förutom att forska vid Handelshögskolan i Stockholm är Erik Modig också involverad i projekt knutna till Stockholms universitet. Detta eftersom hans forskning genomkorsar flera olika fält såsom ekonomi, konst, kultur, kreativitet, innovation och psykologi. Han är även en mycket uppskattad föreläsare och undervisare som delar med sig av de senaste teorierna och metoderna bakom kreativ marknadsföring och ger dig handfasta tips på hur du kan gå tillväga för att förnya och effektivisera din PR.

Erik Modig disputerade med avhandlingen ”Understanding Advertising Creativity” 2012, där han bland annat tittar närmare på hur just kreativ marknadsföring påverkar mottagaren. Han har också gett ut böckerna ”Värdet av konst” och ”Kontroll – effektiv kommunikation och kampen om våra tankar”.

    Kontroll och effektiv kundkommunikation

    • Dagens konsumenter har lärt sig att ignorera reklam eftersom de översköljs av det dagligen. Hur når man ut till en som inte vill lyssna?
    • Förutsättningarna har förändrats, så det gäller att våga förnya sig själv – om man inte vill bli den där självupptagna middagsgästen som vägrar byta samtalsämne och tala om sådant som intresserar övriga runt bordet.
    • Erik Modig delar med sig av kunskap inom modern konsumentpsykologi och hjälper företag till att på nytt lära sig vad som tilltalar dagens konsumenter och hur man utformar ett framgångsrikt budskap.

    Kundpsykologi, neuromarketing och framtidens konsumentbeteende

    • Var i hjärnan finns konsumentens “köpknapp”?
    • Neuromarketing är ett nytt begrepp där modern konsumentpsykologi möter den senaste hjärnforskningen.
    • På ett underhållande sätt berättar Erik Modig om hur dagens konsumenter beter sig, om omedvetna och medvetna behov och hur företag kan få ut sitt budskap till kunden genom att bli mer relevanta och värdeskapande.

    Kommunikation för världens bästa arbetsplats

    • Kommunikation är nyckeln till framgång. Mer förändring, ökad arbetsglädje och större engagemang – allt hänger på en tydlig och effektiv kommunikation.
    • Förändringsprocesser kommer att gå både snabbare och smidigare ju fler chefer, ledare och medarbetare som kan kommunicera effektivt med varandra. Effektivitet och positivitet smittar dessutom av sig på resultaten och hjälper organisationer och företag till framgång. I denna inspirerande föreläsning ger Erik Modig dig och ditt företag förutsättningarna för att bli världens bästa arbetsplats!
Relaterade Föreläsare

Föreläsningsområden