Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter

Våra talare är också tillgängliga för evenemang online. Ta kontakt med oss för att få veta mer.

profile-cover-generic-01-blue

Väck liv i och utveckla värdegrundsarbetet på er arbetsplats

Annmarie Palm föreläsning

Annmarie Palm

Annmarie Palm utvecklar och kvalitetssäkrar ditt företags affärsrelationer genom föreläsningar och workshops på temat Business behavior.

Skicka enkelt en fråga om pris och datum

5 av 5 stjärnor

Det var en lättsam och trevlig föreläsning som skapade ett bra engagemang bland deltagarna. Det pekade på viktiga saker i vardagen i hur man interagerar med varandra, både med kunder och internt. Alla deltagare från oss var aktiva tack vare att Annmarie adresserade alla på sitt tydliga sätt och genom att röra sig i rummet och tala till individen inte bara gruppen. Vi alla kunde känna igen sig i situationerna, ibland med lite dåligt samvete, och diskussionerna var livliga under workshopen.

Per Lundmark, Softronic AB Visa alla referenser
Skicka en oförpliktande förfrågan på Annmarie Palm

Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Annmarie Palm är journalisten och författaren till boken ”Business behavior: Uppför dig – eller tappa affären” som vigt sitt yrkesliv till att inspirera kring uppförandefrågorna på jobbet. Hon föreläser, håller workshops, gör kundintervjuer och hjälper till med att formulera policysAnnmarie Palm är kommunikationsstrateg med över 20 års erfarenhet som utbildare, konsult och företagare inom media, marknadsföring och försäljning. Idag driver hon företaget Relationista med tjänster som föreläsningar, workshops och kundsamtal. 

Det är också Annmarie som har myntat uttrycket business behavior. Business behavior handlar om arbetsmiljö och inkluderar alltifrån värderingar, inkludering, teambuilding, respekt, vett och etikett. Allt i syfte att förbättra och lyckas bygga hållbara mellanmänskliga relationer. Annmaries ambition är att innebörden av de valda värdeorden också ska märkas i varje vardaglig handling. Både internt med kollegorna och externt i kontakt med kunder och omvärld. 

Under sin föreläsning presenterar hon statistisk från de hundratals intervjuer som ligger till grund för hennes bok och kommer med många tips och råd om hur du och dina kollegor på ett enkelt sätt kan utveckla och förbättra stämningen på jobbet. Det handlar om våra olika sätt att kommunicera med varandra och om mötesdisciplin, återkoppling, proaktivitet och tillgänglighet.

Den passar lika bra både inom det privata näringslivet som inom den offentliga sektorn. Annmaries huvudbudskap är att alla – oavsett arbetsplats – ska känna sig viktiga och känna en vilja till att bidra till gemensamma resultat och god lönsamhet. 

Därför ska du boka en föreläsning med Annmarie Palm

  • Annmarie Palm erbjuder en föreläsning full av nyttig information och konkreta tips som i dagens företagslandskap är av yttersta vikt för en säker framtid.
  •  Hon går igenom konsekvenserna av att inte uppföra sig affärsmässigt, och hur det påverkar lönsamheten, relationerna och medarbetarnas välmående.
  • Annmarie Palm kopplar innehållet i en ny affärsplan, digitaliseringen, nya uppgifter och roller för medarbetarna samt områden som pondus, stress och mobbning på arbetsplatsen.
Visa föreläsningar med Annmarie Palm

    Annmarie Palm föreläsning

    Föreläsning: Business Behaviour – Vett och etikett i arbetslivet

    • Det är Annmarie som har myntat uttrycket business behavior. Detta ska ses som en modernare upplaga av ordet affärsmannaskap med tydliga kopplingar till det samhälle vi lever i idag – och där business betyder ”på jobbet” och behavior handlar om hur vi faktiskt beter oss mot varandra på jobbet.
    • Business behavior handlar om arbetsmiljö och inkluderar alltifrån värderingar, inkludering, teambuilding, respekt, vett och etikett. Allt i syfte att förbättra och lyckas bygga hållbara mellanmänskliga relationer.
    • Annmaries ambition är att innebörden av de valda värdeorden också ska märkas i varje vardaglig handling. Både internt med kollegorna och externt i kontakt med kunder och omvärld. 
    • I föreläsningen ”Business behavior – Vett och etikett på jobbet” delar Annmarie  med sig av både de bästa och värsta exemplen inom business behavior. 
    • I samband med föreläsningen kan Annmarie även hålla en efterföljande workshop. Tack vare workshopen får deltagarna i direkt anslutning till föreläsningen också själva börja resonera kring sina erfarenheter och önskemål på temat Business behavior och värderingar. 

    Annmarie Palm föreläsning

    Workshop: Business behavior – Vett och etikett på jobbet

    • Annmarie Palm håller även en workshop i samma anda. Denna workshop passar utmärkt i direkt anslutning efter föreläsningen med samma namn! I denna workshop behandlas ämnet intern/extern vett och etikett. Syftet är att medvetandegöra deltagarnas personliga mindset kring affärsmässigt uppförande och väcka intresse och förståelse för vikten av ett i alla lägen proffsigt manér.
    • I innehållet ingår en genomlysning av existerande värdegrund, samarbetsviljan och inte minst det kollegiala och externa uppförandet. Hur uppför vi oss idag, mot varandra och kunder? Vad är redan bra, och hur skulle vårt affärsmässiga uppförande kunna förbättras? Utifrån vardagliga frågeställningar och situationer konstaterar vi och tycker till.

Referenser

”Med en förträfflig pricksäkerhet och igenkänningsfaktor får Annmarie oss att känna igen de olika exemplen kring hyfs i vardagen. Tänkvärda ord som mod, hyfs, vett, etikett och affärsmässighet levereras med en skarphet toppad med en härlig humor. Jag vill varmt rekommendera Annmarie och Relationista”

Kamilla Danielsson,

Hässleholms kommun

”Det var en lättsam och trevlig föreläsning som skapade ett bra engagemang bland deltagarna. Det pekade på viktiga saker i vardagen i hur man interagerar med varandra, både med kunder och internt. Alla deltagare från oss var aktiva tack vare att Annmarie adresserade alla på sitt tydliga sätt och genom att röra sig i rummet och tala till individen inte bara gruppen. Vi alla kunde känna igen sig i situationerna, ibland med lite dåligt samvete, och diskussionerna var livliga under workshopen.”

Per Lundmark

Softronic AB

Så bra föreläsning, Annmarie tog mig med storm! Det var väldigt lärorikt men framförallt en ögonöppnare – alla borde bli bättre på business behavior!

Anna-Katarina Rydberg

Metrojobb
Skicka en oförpliktande förfrågan på Annmarie Palm

Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Eller ring till oss på

Tfn: 031 38 37 000
Annmarie Palm
Annmarie Palm

5 av 5 stjärnor

Det var en lättsam och trevlig föreläsning som skapade ett bra engagemang bland deltagarna. Det pekade på viktiga saker i vardagen i hur man interagerar med varandra, både med kunder och internt. Alla deltagare från oss var aktiva tack vare att Annmarie adresserade alla på sitt tydliga sätt och genom att röra sig i rummet och tala till individen inte bara gruppen. Vi alla kunde känna igen sig i situationerna, ibland med lite dåligt samvete, och diskussionerna var livliga under workshopen.

Per Lundmark, Softronic AB Visa alla referenser

Föreläsningsämnen med Annmarie Palm