Strävan att nå bergstoppar har slående likheter med de strategier, riskanalyser och drivkrafter vi möter i vardagen och på jobbet. Vilket är ditt eller ditt företags “Mount Everest” och vad krävs för att du/ni ska lyckas nå toppen? Offertankar och inställningen att “det går aldrig” har aldrig skapat framgång eller utveckling. Fredrik Sträng säger i stället att “det är inte hur vi har det utan vi tar det” som spelar en avgörande roll för huruvida vi kommer att nå våra mål eller inte. Under sina föreläsningar berättar han om vikten av att sätta tydliga mål, hur man hittar motivation och orkar ända fram. Fredrik Sträng är Skandinaviens främste höghöjdsklättrare. Han har varit med i Framgångspodden med över 800 000 lyssnare, gjort tre dokumentärfilmer för bl.a. SVT, TV4 och Discovery, författat två böcker och grundat Everest Challenge och Solair Quest. Han är även forskarassistent, ACMC Meta-coach och ICF idrottscoach. 2008 skulle hans grupp klättra upp på K2, världens tuffaste berg, men de fick snart flytta fokus från att nå toppen till räddningsarbete. Det var ett tragiskt år där 11 människor omkom på K2. Vad är det som gör att man inte avbryter ett toppförsök, trots tydliga varningssignaler? “Toppfeber” förekommer både inom klättrings- och företagsvärlden och kan ha ödesdigra konsekvenser. På berget kan det handla om bråd död, i företaget om konkurs. Boka en Fredrik Sträng föreläsning för att få verktygen till att fatta rätt beslut under extrem press, undvika toppfeber och skapa effektiv kommunikation - för teamet är aldrig starkare än den svagaste länken. Alla föreläsningar kan ges på svenska eller engelska. “Vill du klättra ditt Mount Everest - eller vill du ha det klättrat?”