Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter

Våra talare är också tillgängliga för evenemang online. Ta kontakt med oss för att få veta mer.

profile-cover-generic-02-blue

Föreläsare om Varumärke

Här hittar du föreläsare, föredragshållare och utbildare som kan tala om ämnet varumärke. Klicka på våra talare för att läsa presentationer och få reda på vilka föreläsningar som erbjuds. Ring gärna till oss på Athenas eller fyll i vårt kontaktformulär för att få mer information om de föreläsare du är intresserad av. Vi fixar förslag på lämpliga talare för just ditt evenemang.

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Alla föreläsare om varumärke (21)

Hjälp mig att välja
no-image

Linus Jonkman

Linus Jonkman är verksamhetsutvecklaren, föreläsaren och åttafaldigt publicerade författaren. Han pratar om att vara introvert kontra extrovert, hållbara kulturer och HR-Sveriges utmaningar.

Linus Jonkman är en författare, föreläsare och verksamhetsutvecklare med ett genuint intresse för psykologi och filosofi som pratar om generationsteori, personlighetspsykologi såväl som kulturella värden. Han är HR-chefen som gjorde viral...

no-image

Mikael Lindnord

Elitidrottaren, författaren, producenten, entreprenören och inspiratören föreläser om en vinnande attityd och hur du ska nå dina mål.

Mikael Lindnord är elitidrottare, författare, producent, entreprenör och inspiratör som föreläser om en vinnande attityd och brinner för djurens rättigheter. Vid det här laget har nog ingen undgått berättelsen om Arthur - gatuhunden...

no-image

Arvid Axland

Upplevelse-coach, kommunikatör och författare av boken Jakten på känslan

Arvid Axland är en av de mest uppskattade föreläsarna inom kundupplevelser och kommunikation. När produkter och tjänster blir allt mer lika är det upplevelsen som skapar störst värde. Det är det Arvid hjälper er organisation att bli bäst...

no-image

Sandra Mobaraki – Byggsandra

Bygginspiratör, entreprenör och en förkämpe för jämställdhetsfrågor med en mission att uppmuntra fler kvinnor att söka sig till mansdominerade branscher.

Sandra Mobaraki, även känd som Byggsandra, är bygginspiratör och vill stärka och inspirera kvinnor att söka sig till mansdominerade branscher genom att dela med sig utav sin resa samt ge verktygen som krävs för att våga driva förändringar...

no-image

Jesper Åström

Digital taktiker och rådgivare

Jesper Åström är digital taktiker som förmedlar data och analys på ett inspirerande sätt och överlämnar förändringsförslag så företag kan genomföra dem. Hans expertområden är bl.a. Google Ads och Analytics, CRM,  SEO, sociala medier...

no-image

Martin Sköld

Docenten, författaren och hyllade föreläsaren Martin Sköld förklarar hur företag och organisationer kan dubbla sin effektivitet

Martin Sköld är docent från Handelshögskolan i Stockholm, forskare och hyllad författare. I en Martin Sköld föreläsning förklarar han för företag och organisationer hur outnyttjad potential kan komma till användning med hjälp av nya...

no-image

Gustav Stenbeck

Entreprenören Gustav Stenbeck redogör för varför företagen med hållbarhetstänk kommer klara sig bäst i framtiden.

Gustav Stenbeck kastar nytt ljus över framtidens företagskombination, business och hållbarhet, och gör så med stort engagemang och professionalism. Han reder ut och förenklar knepiga frågor och får koncept som affärsstrategier och...

no-image

Tobias Ahlin

Tobias Ahlin är designer och digital strateg som föreläser om design, framtid och kreativitet.

Tobias Ahlin når ut med sin design till miljontals människor varje dag. Han har varit med och byggt upp snygga, funktionella lösningar för multinationella företag och delar nu med sig av konkreta tips och råd i sina föreläsningar. Under en...

no-image

Mikael Ahlström

Entreprenör och digital strateg som ger din innovationskraft ett lyft och ger dig nyttiga kunskaper inför framtiden.

Digital transformation är inte bara absolut nödvändigt för alla företag som vill lyckas framöver. Det är också en fantastisk möjlighet att väcka kreativiteten bland medarbetarna och hitta nya, spännande lösningar som gör det både...

no-image

Janne Björge

Janne Björge är entreprenör och inspiratör med föreläsningar om kundupplevelser och varför starka varumärken byggs inifrån.

De flesta företag anser att de ger en kundupplevelse i världsklass. Samtidigt menar väldigt få kunder att deras upplevelse varit fantastisk. Hur justerar vi glappet? Vad är det din kund förväntar sig egentligen? Entreprenören,...

no-image

Paul Rapacioli

Författare och samhällsgranskare med föreläsningar om bilden av Sverige och konsekvenser av filterbubblor och fake news

ABBA, Ikea, jämlikhet och midsommarmys. Eller massinvandring, brinnande bilar och ett välfärdssamhälle i förfall. Bilden av Sverige utomlands håller på att förändras till det sämre. Hur kommer det sig? Och hur mycket är egentligen sant?...

no-image

Ebba Laurin

Säljforskare och ekonomie doktor med föreläsningar om sälj och verktyg för att leda sig själv och andra framgångsrikt.

För den som kan segla är det ingen konst om det är ljust, lugna vatten och lätta brisar. Men att segla på stormande, öppet hav i mörker, och dessutom utan sjökort, är något helt annat. Att sälja, leda och utveckla affärer är utmanande i...

no-image

Svante Randlert

Svante Randler är en författare och föreläsare. Business & people advisor, expert på employer branding och hur man skapar ett starkt varumärke utåt.

Författaren och föreläsaren Svante Randler visar hur du rekryterar, utvecklar och motiverar rätt kompetens för din verksamhet båda idag och i framtiden. Processer, idéer och företagsmodeller är enkla att kopiera, medarbetare däremot som...

no-image

Linda Hammarstrand

Linda vet hur man skapar och driver en högpresterande arbetskultur där alla har huvudrollen

Linda Hammarstrand målar upp organisationen som en stor stafett där vi har huvudrollen på varsin sträcka. Alla servar. Vi måsta arbeta tillsammans - inte bara samtidigt. Linda är expert på att guida företag och organisationer till en...

no-image

Thomas Ek

Superentreprenören bakom OBH Nordica föreläser om sin egen entreprenörssaga och hjälper er utnyttja er fulla potential.

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

no-image

Magnus Helgesson

Magnus Helgesson är författare, framgångsrik företagare och föreläsare som brinner för entreprenörskap, ledarskap och företagskultur.

Målet att bli miljonär nådde Magnus Helgesson vid 21 års ålder. Resan började redan som 12-åring då han startade sitt första företag. Sedan dess har han bland annat grundat restaurangkedjan Harrys i Falkenberg, föreläst och coachat om...

no-image

Isabelle McAllister

Kreatör och designer med inspirerande föreläsningar om trender, hållbarhet och människans relation till tekniken.

Isabelle McAllister har med sin skaparglädje, kreativitet och sitt skarpa öga för smarta trender blivit en av landets mest anlitade kreatörer. Hon har medverkat i en rad tv-produktioner, skrivit böcker och är dessutom en uppskattad...

no-image

Göran Adlén

Möt Mr. Trendspanare och framtidsvisionären Göran Adlén

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

no-image

Lars Einar Engström

Han har själv varit delaktig i diskrimineringen av kvinnor. Nu är han en tongivande röst inom jämställdhet på arbetsplatsen.

Lars Einar Engström insåg efter många yrkesverksamma år att han diskriminerat kvinnor på arbetsmarknaden. Numera pläderar han för jämställda arbetsplatser och är inte rädd för att argumentera för värdet av en jämn könsfördelning....

no-image

Emma Stenström

Ekonomiforskare med föreläsningar om hur konst, kultur och ekonomi hänger ihop och hur du ökar kreativitet i din verksamhet.

Konst och kultur eldar på kreativiteten och utvecklingen i näringslivet. Emma Stenström forskar om hur kultur och ekonomi hänger samman och slår ett slag för de mjuka värdena och kulturella uttryck i näringslivet. Boka en Emma Stenström...

no-image

Kjell Dahlin

Popretoriker och inspirerande föreläsare inom retorik och strategisk kommunikation om hur du når fram till människor.

Hjärta, värme och humor är andan som präglar retorikern, författaren och talaren Kjell Dahlins föreläsningar. Kjell Dahlin är upphovsmannen bakom begreppet popretorik, en form av upplevelsekommunikation som anammar budskapet show, don’t...

Varumärke
Varumärke
5 av 5 stjärnor

"Servicen har fungerat bra under hela resans gång och vi är imponerad över hur snabbt det gick att få fram en ersättare då den andra insjuknat"

Länsstyrelsen

Om ämnet: Varumärke

  • Ett varumärke är ett producentspecifikt namn eller tecken som används för att känneteckna varor eller tjänster. Ett framgångsrikt varumärke är ett som konsumenterna direkt förknippar med den produkt det symboliserar.
  • Det finns flera olika typer av varumärken; ordmärken, figurmärken, ljudmärken, rörliga märken m.m. Ett varumärke är betydelsefullt för ett företags marknadsföring, konkurrenskraft och individualisering av produkten.
  • Hur bygger man ett framgångsrikt varumärke? Vilka lagar gäller för varumärkesskydd? Och vilken betydelse har varumärket för marknadsföring och försäljning? Föreläsningar om varumärken svarar på frågor som dessa och tar upp de viktigaste aspekterna av skapandet och upprätthållandet av ett starkt varumärke till diskussion!
Fråga om pris och datum