Laddar innehåll ...

Föreläsare om Marknadsstrategier

Marknadsstrategier innebär den plan ett företag har för att nå de mål som de satt upp, strategin är det som beskriver planen samt vad företagen vill associeras med och vilka kunder som är deras primära mål att nå ut till. Kicka in profilerna för att se vad de talar om eller kontakta oss med en gång så hjälper vi dig hitta rätt talare till just ditt event!


Om Marknadsstrategier

  • Bränna budgeten och hoppas på det bästa? Nej. Det är bättre att utarbeta en marknadsstrategi. Med en tydlig plan och bra koll på marknadssituationen har du en betydligt större chans att ta dig dit du vill. Ställ dig frågorna: var står jag idag – och vart vill jag komma? Det gäller att gräva fram och analysera alla viktiga siffror och fakta, få koll på kunder, konkurrenter och prissättning för att kunna profilera sitt eget varumärke, hålla kvar gamla kunder och vinna nya, och göra det så effektivt som möjligt.
  • Föreläsarna som talar om marknadsstrategier kan ta upp hur marknaden ser ut idag och hur det bäst lönar sig att distribuera budgeten. De kan också berätta genom vilka medier man bäst når ut till sin önskade kundgrupp, hur man berör kunderna, vikten av varumärket och hur man får det att sticka ut i en växande djungel av reklam.
  • Föreläsningarna om marknadsstrategier passar företag och organisationer som vill kartlägga sina marknadsmöjligheter och hitta vägen till sina mål – så framgångsrikt och kostnadseffektivt som möjligt.