Laddar innehåll ...

Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter
profile-cover-generic-02-blue

Föreläsare om Marknadsstrategier

Marknadsstrategier innebär den plan ett företag har för att nå de mål som de satt upp, strategin är det som beskriver planen samt vad företagen vill associeras med och vilka kunder som är deras primära mål att nå ut till. Kicka in profilerna för att se vad de talar om eller kontakta oss med en gång så hjälper vi dig hitta rätt talare till just ditt event!

Skicka en oförpliktande förfrågan om ämnet

Fråga om en föreläsare inom ämnet. Du får et snabbt svar och vägledning - ganska gratis

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka en oförpliktande förfrågan om ämnet

Fråga om en föreläsare inom ämnet. Du får et snabbt svar och vägledning - ganska gratis

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Alla föreläsare om marknadsstrategier (22)

Hjälp mig att välja
Wiktora Wittboldt

Wiktoria Wittboldt

Omvärldsanalytiker som guidar dig genom de internationella frågorna och hur du kan vända risk till möjlighet i företag

Diplomat vid UD och lång internationell karriär från EU, FN och ICJ - Wiktoria Wittboldt sitter på stora, värdefulla kunskaper inom internationella relationer, politik, religion och kultur. Under en Wiktoria Wittboldt föreläsning ger hon er...

Joakim Jardenberg

Joakim Jardenberg

Internets Pionjär i Sverige

Joakim Jardenberg är är affärsängel, investerar, rådgivare och internetevangelist. Han reser jorden runt för att predika om den digitala kraften som är vår...

Gustav Stenbeck föreläsning - Affärsängeln med hållbarhetstwist

Gustav Stenbeck

Affärsängeln med hållbarhetstwist

Gustav Stenbeck kastar nytt ljus över framtidens företagskombination, business och hållbarhet, och gör så med stort engagemang och professionalism. Han reder ut och förenklar knepiga frågor och får koncept som affärsstrategier och...

Mikael Ahlström föreläsning - Entreprenör och digital strateg

Mikael Ahlström

Entreprenör och digital strateg

Digital transformation är inte bara absolut nödvändigt för alla företag som vill lyckas framöver. Det är också en fantastisk möjlighet att väcka kreativiteten bland medarbetarna och hitta nya, spännande lösningar som gör det både...

Janne Björge föreläsning - “Starka varumärken byggs inifrån!"

Janne Björge

“Starka varumärken byggs inifrån!"

De flesta företag anser att de ger en kundupplevelse i världsklass. Samtidigt menar väldigt få kunder att deras upplevelse varit fantastisk. Hur justerar vi glappet? Vad är det din kund förväntar sig egentligen? Entreprenören,...

Thomas Ek (foto Richard Franzen) - Superentreprenör

Thomas Ek

Superentreprenör

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

Heléne Lidström - Ekonom och ABW-expert

Heléne Lidström

Ekonom, ABW-expert och Framtidens ledarskaps-expert

Heléne Lidström förändrar vår syn på traditionella arbetsplatser och arbetssätt. Under hennes tid som marknadschef på svenska Microsoft fick hennes arbetsgivare utmärkelsen “Sveriges snyggaste kontor” och “Sveriges bästa...

Sigurd Granmark - F.d. Ledare för Adidas-gruppen i Norge, mental tränare och föreläsare

Sigurd Granmark

F.d. Ledare inom Adidas, mental tränare och föreläsare

Hur presterar man när det gäller? Hur skapar man goda resultat - gång på gång? Sigurd Granmark har stor erfarenhet av att leda internationella organisationer och har vunnit flera priser för sitt ledarskap. Han har kartlagt vad det är som gör...

Frida Boisen - Journalist, chefredaktör och författare

Frida Boisen

Journalist, chefredaktör och författare

Den genomsnittlige svensken tittar på sin smartphone 150 gånger per dag. Finns du där att tittas på? Frida Boisen, chefredaktör, årets nätverkare och expert på sociala medier, har knäckt koden för hur man sticker ut på nätet. Företag...

Stefan Fölster - Nationalekonom, författare och chef för reforminstitutet

Stefan Fölster

Nationalekonom, författare och chef for Reforminstitutet

Vi är på väg in i en automatiserad framtid där maskiner och robotar tar allt större kliv in i vår vardag och erbjuder nya jobb, nya lösningar och ett nytt samhälle. Vilka möjligheter och vilka problem för denna digitala robotrevolution med...

Sara Rosengren

Sara Rosengren

Docent i marknadsföring, forskningschef och skribent

“Reklam” är inget fult ord enligt Sara Rosengren. Det är ett kraftfullt verktyg för att skapa värden på marknaden, och den som håller i det måste veta hur det används på bästa sätt. Sara Rosengren är docent och forskningschef vid...

Per Schlingmann - Konsult, strateg, kommunikatör och författare

Per Schlingmann

Konsult, strateg, kommunikatör och författare

Per Schlingmann är en av landets mest inflytelserika strateger inom kommunikation och har blivit utsedd till en av Sveriges superkommunikatörer. Han berättar om hur man hänger med i tiden, håller sig i ständig utveckling och använder den nya...

Annika Steiber - Forskare och ledare

Annika Steiber

Forskare och ledare

Vilken företagsmentalitet ligger bakom vår tids mest framgångsrika företag och organisationer? Hur skapar man ledarskap och kultur för ständig innovation? Doktor Annika Steiber har studerat flera av världens mest framgångsrika bolag från...

Karin Winther - Producent, digital strateg, skribent och tv-profil

Karin Winther

Producent, digital strateg, skribent och tv-profil

Producent, skribent, digital strateg och tv-profil. Karin Winther har många strängar på sin lyra, gedigen spetskompetens och över tio års erfarenhet av mediebranschen. Hon inspirerar och hjälper verksamheter att hitta rätt innehåll och...

Ida Hult - Konsumentspecialist och etnolog

Ida Hult

Konsumentspecialist och etnolog

Ida Hult är en svensk futurist, föreläsare och konsumentspecialist. Som utbildad etnograf och journalist brinner hon för att utforska, gräva och hitta nya vinklar för att sedan berätta historien om oss människor. Hennes specialitet är...

Göran Adlén - Trendspanare

Göran Adlén

Inspirationsföreläsare - digitalisering, bemötande

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

Per Grankvist - Samtidsanalytiker, skribent och föreläsare

Per Grankvist

Per Grankvist är föreläsare, författare och folkbildare som gör samtida, komplexa ämnen till något begripligt, lärorikt och underhållande

Per Grankvist är journalist, författare, folkbildare och föreläsare. Hans förmåga och talang att förklara aktuella samtida ämnen på ett begripligt och underhållande sätt har lett till att han tagit emot såväl priser som hyllningar för...

Alf Rehn (foto Henry Harrison) - Professor i företagsekonomi

Alf Rehn

Professor i företagsekonomi

Professor Alf Rehn vänder upp och ner på allt du trodde du visste om innovation, ekonomi och företagskultur. Med en kombination av skarpa akademiska analyser, kreativa lösningar och en överraskande livssyn har han utmanat tusentals åhörare...

Jonas Ridderstråle - Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle

Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle lär dig tänka smart i en värld där spelreglerna ständigt förändras. Med en doktorsgrad i internationella affärer, okonventionellt tänkande och hundratals internationella föreläsningsuppdrag är han som klippt och...

erik modig liten

Erik Modig

Ekonomie doktor, forskare och konstnär

Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är expert på konsumentpsykologi, reklamstrategi och kommunikation. Med sin konstnärsbakgrund kan han integrera kreativitet i marknadsföringen och lära dig hur du på...

Christer Olsson - Ingenjör, ekonom, företagare och utbildare

Christer Olsson

En av Nordens mest anlitade föreläsare talar om ledarskap och förändring på ett praktiskt, inspirerande och lättillgängligt sätt

Christer Olsson menar att ordet “behålla” är farligt i dagens snabba samhälle. Vi ska inte bara behålla relationerna med våra kunder eller behålla goda tekniska lösningar - vi ska utveckla dem. Med kalla fakta och sunt förnuft visar...

Annie Seel

Annie Seel

Rallyprinsessa, vinnarskalle och inspiratör

Annie Seel har bland mycket annat vunnit Ökenrallyt, rallat på sin motorcykel i Dakarrallyt och lyckats i marknadsförings- och reklambranschen. Inte att undra på att hon, med sin vinnarskalle, även har slagit igenom som föreläsare – boka en...

Marknadsstrategier
5 av 5 stjärnor

"Servicen har fungerat bra under hela resans gång och vi är imponerad över hur snabbt det gick att få fram en ersättare då den andra insjuknat"

Länsstyrelsen

Om ämnet: Marknadsstrategier

  • Bränna budgeten och hoppas på det bästa? Nej. Det är bättre att utarbeta en marknadsstrategi. Med en tydlig plan och bra koll på marknadssituationen har du en betydligt större chans att ta dig dit du vill. Ställ dig frågorna: var står jag idag - och vart vill jag komma? Det gäller att gräva fram och analysera alla viktiga siffror och fakta, få koll på kunder, konkurrenter och prissättning för att kunna profilera sitt eget varumärke, hålla kvar gamla kunder och vinna nya, och göra det så effektivt som möjligt.
  • Föreläsarna som talar om marknadsstrategier kan ta upp hur marknaden ser ut idag och hur det bäst lönar sig att distribuera budgeten. De kan också berätta genom vilka medier man bäst når ut till sin önskade kundgrupp, hur man berör kunderna, vikten av varumärket och hur man får det att sticka ut i en växande djungel av reklam.
  • Föreläsningarna om marknadsstrategier passar företag och organisationer som vill kartlägga sina marknadsmöjligheter och hitta vägen till sina mål - så framgångsrikt och kostnadseffektivt som möjligt.
Fråga om pris och datum