Laddar innehåll ...

Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter
profile-cover-generic-02-blue

Föreläsare om Marknadsföring

Marknadsföring handlar om att fånga intresset hos kunder eller klienter genom reklam eller andra medel för att göra sig själv attraktiva. Det handlar i det stora hela att finna de behov som eftersöks och skapa ett kundvärde. En stor del i det hela är också att få ut sina produkter på marknaden och det kan vara genom kommersiell reklam, reklampelare, sponsrade inlägg osv. Få koll på marknadsföringen och hur du på bästa sätt marknadsför dig och dina produkter och hittar kunderna för dina varor.

Skicka en oförpliktande förfrågan om ämnet

Fråga om en föreläsare inom ämnet. Du får et snabbt svar och vägledning - ganska gratis

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka en oförpliktande förfrågan om ämnet

Fråga om en föreläsare inom ämnet. Du får et snabbt svar och vägledning - ganska gratis

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Alla föreläsare om marknadsföring (23)

Hjälp mig att välja
Mikael Nordmark

Mikael Nordmark

Egenföretagaren och eldsjälen Mikael Nordmark

Eldsjälen Mikael Nordmark är en inspirerande egenföretagare med en stark drivkraft att förbättra livet för barn och ungdomar med...

Paulina Modlitba föreläsning - Digitala lösningar och affärsutveckling

Paulina Modlitba

Konsult inom digital strategi och affärsutveckling

Paulina Modlitba är frilansande konsult inom digital kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling. Hon är en starkt lysande stjärna på den digitala himlen, och djupt insatt i den svenska tech startup-scenen. Hon brinner för att förstå...

Tuva Palm föreläsning - Hur kan företag förbereda sig inför framtiden?

Tuva Palm

En av Sveriges mäktigaste tech-kvinnor föreläser om hur företag och organisationer bör förbereda sig inför framtiden

Den digitala revolutionen väntas påverka våra liv mer än vad den industriella revolutionen gjorde under 150 år. Hur kan man som företag, bolag eller organisation tackla denna utmaning? Hur ska man sätta en affärsplan idag som håller...

Gustav Stenbeck föreläsning - Affärsängeln med hållbarhetstwist

Gustav Stenbeck

Affärsängeln med hållbarhetstwist

Gustav Stenbeck kastar nytt ljus över framtidens företagskombination, business och hållbarhet, och gör så med stort engagemang och professionalism. Han reder ut och förenklar knepiga frågor och får koncept som affärsstrategier och...

Janne Björge föreläsning - “Starka varumärken byggs inifrån!"

Janne Björge

“Starka varumärken byggs inifrån!"

De flesta företag anser att de ger en kundupplevelse i världsklass. Samtidigt menar väldigt få kunder att deras upplevelse varit fantastisk. Hur justerar vi glappet? Vad är det din kund förväntar sig egentligen? Entreprenören,...

Paul Rapacioli föreläsning - Good Sweden - Bad Sweden

Paul Rapacioli

Good Sweden - Bad Sweden

ABBA, Ikea, jämlikhet och midsommarmys. Eller massinvandring, brinnande bilar och ett välfärdssamhälle i förfall. Bilden av Sverige utomlands håller på att förändras till det sämre. Hur kommer det sig? Och hur mycket är egentligen sant?...

Ebba Laurin föreläsning - Säljforskare och ekonomie doktor

Ebba Laurin

Säljforskare och ekonomie doktor

För den som kan segla är det ingen konst om det är ljust, lugna vatten och lätta brisar. Men att segla på stormande, öppet hav i mörker, och dessutom utan sjökort, är något helt annat. Att sälja, leda och utveckla affärer är utmanande i...

Thomas Ek (foto Richard Franzen) - Superentreprenör

Thomas Ek

Superentreprenör

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

Charlie Eriksson - Social entreprenör, författare och inspiratör

Charlie Eriksson

Social entreprenör, författare och inspiratör

Skjortan var nystruken, klockan blänkte, betygen var på topp och han hade gjort sig ett namn i studiestaden. Ändå satt han på en bänk och grät som han aldrig gråtit förr. Charlie Eriksson hade drabbats av panikångest. Ångest som ledde...

Frida Boisen - Journalist, chefredaktör och författare

Frida Boisen

Journalist, chefredaktör och författare

Den genomsnittlige svensken tittar på sin smartphone 150 gånger per dag. Finns du där att tittas på? Frida Boisen, chefredaktör, årets nätverkare och expert på sociala medier, har knäckt koden för hur man sticker ut på nätet. Företag...

Per Holknekt - Livsresenär, entreprenör, modeguru och brandingproffs

Per Holknekt

Livsresenär, entreprenör, modeguru och brandingproffs

Per Holknekt har gjort en livsresa som inte liknar någon annan. Han har varit en av världens bästa skateboardåkare, pluggat ekonomi och grundat Odd Molly. Han har också missbrukat bort sina framgångar, bott i en skogsdunge, sålt “Situation...

Tomas Dalström - Föreläsare, författare, journalist och rådgivare

Tomas Dalström

Föreläsare, författare, journalist och rådgivare

Tomas Dalström är en av Sveriges mest efterfrågade experter inom skrivande, läsande och inlärning sett ur hjärnans perspektiv. Hans böcker hyllas av hjärnforskare och pedagoger, medan hans föreläsningar har hjälpt många att jobba mer...

Sara Rosengren

Sara Rosengren

Docent i marknadsföring, forskningschef och skribent

“Reklam” är inget fult ord enligt Sara Rosengren. Det är ett kraftfullt verktyg för att skapa värden på marknaden, och den som håller i det måste veta hur det används på bästa sätt. Sara Rosengren är docent och forskningschef vid...

Karin Winther - Producent, digital strateg, skribent och tv-profil

Karin Winther

Producent, digital strateg, skribent och tv-profil

Producent, skribent, digital strateg och tv-profil. Karin Winther har många strängar på sin lyra, gedigen spetskompetens och över tio års erfarenhet av mediebranschen. Hon inspirerar och hjälper verksamheter att hitta rätt innehåll och...

Alex Schulman

Alex Schulman

Författare, producent och medieentreprenör

Alex Schulman har blivit ett välkänt namn inom medie- och kulturvärlden. Som ökänd bloggare, författare, producent, poddare och programledare har han provat på det mesta - och framför allt lärt sig hur man når ut till en publik och skapar...

Alex & Sigge - Entreprenörer, författare, producenter och sociala medier-experter

Alex & Sigge

Entreprenörer, författare, producenter och sociala medier-experter

Alex Schulman och Sigge Eklund är två namn man känner igen. Var för sig är de två slagkraftiga kultur- och medieprofiler och det är därför inte svårt att räkna ut att de är riktigt vassa tillsammans. Det ser vi exempel på i deras...

Göran Adlén - Trendspanare

Göran Adlén

Inspirationsföreläsare - digitalisering, bemötande

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

David Batra (foto Robert Eldrim) - Ståuppkomiker, författare och skådespelare

David Batra

Ståuppkomiker, författare och skådespelare

Humor går inte bara hem på scenen, TV eller framför en publik som lyssnar lydigt, humor funkar också bra på dina klienter och medarbetare. Åtminstone om du vet hur du ska föra en komisk kommunikation. David Batra vet precis hur du ska göra...

Jonas Ridderstråle - Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle

Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle lär dig tänka smart i en värld där spelreglerna ständigt förändras. Med en doktorsgrad i internationella affärer, okonventionellt tänkande och hundratals internationella föreläsningsuppdrag är han som klippt och...

erik modig liten

Erik Modig

Ekonomie doktor, forskare och konstnär

Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är expert på konsumentpsykologi, reklamstrategi och kommunikation. Med sin konstnärsbakgrund kan han integrera kreativitet i marknadsföringen och lära dig hur du på...

Christer Olsson - Ingenjör, ekonom, företagare och utbildare

Christer Olsson

En av Nordens mest anlitade föreläsare talar om ledarskap och förändring på ett praktiskt, inspirerande och lättillgängligt sätt

Christer Olsson menar att ordet “behålla” är farligt i dagens snabba samhälle. Vi ska inte bara behålla relationerna med våra kunder eller behålla goda tekniska lösningar - vi ska utveckla dem. Med kalla fakta och sunt förnuft visar...

Annie Seel

Annie Seel

Rallyprinsessa, vinnarskalle och inspiratör

Annie Seel har bland mycket annat vunnit Ökenrallyt, rallat på sin motorcykel i Dakarrallyt och lyckats i marknadsförings- och reklambranschen. Inte att undra på att hon, med sin vinnarskalle, även har slagit igenom som föreläsare – boka en...

Annika R Malmberg - Framgångsexpert

Annika R Malmberg

Framgångsexpert

När andra säger att vi ska varva ner säger Annika R Malmberg precis tvärtom. Hon tänder den där gnistan som får oss att vilja söka nya utmaningar och insikter. Med träffsäkra exempel visar hon hur man kan omvandla kritik till bränsle och...

Marknadsföring
5 av 5 stjärnor

"Kanonbra, ansvarsfullt och hög servicenivå"

Modulsystem AB

Om ämnet: Marknadsföring

  • Du har en idé till en bra produkt, ett arrangemang eller kanske ett märke, men hur får du ut budskapet till folk?
  • Dina idéer och ambitioner kan vara hur bra de vill, men om ingen känner till din nya tandkräm eller datumet för ditt arrangemang finns det tyvärr en risk för att dina fantastiska idéer kommer falla i glömska.
  • Föreläsningar om marknadsföring handlar om hur man kommunicerar sina idéer och produkter till folk. Det sägs att man kan sälja allt, bara man har rätt marknadsföring. Det är nog en sanning med modifikation, men vi kan i alla fall konstatera att marknadsföring är av avgörande betydelse i de allra flesta situationer, inte minst i vårt informationssamhälle!
Fråga om pris och datum