Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter

Våra talare är också tillgängliga för evenemang online. Ta kontakt med oss för att få veta mer.

profile-cover-generic-01-blue

Föreläsare om Marknadsföring

Marknadsföring handlar om att fånga intresset hos kunder eller klienter genom reklam eller andra medel för att göra sig själv attraktiva. Det handlar i det stora hela att finna de behov som eftersöks och skapa ett kundvärde. En stor del i det hela är också att få ut sina produkter på marknaden och det kan vara genom kommersiell reklam, reklampelare, sponsrade inlägg osv. Få koll på marknadsföringen och hur du på bästa sätt marknadsför dig och dina produkter och hittar kunderna för dina varor.

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Alla föreläsare om marknadsföring (33)

Hjälp mig att välja
no-image

Shoka Åhrman

Nationalekonomen som sa upp sig från sitt trygga bankjobb för att utbilda och upplysa kring hur man kan ta makten över sitt liv genom beteendeekonomi och Nudging.

Shoka Åhrman brinner för att punktera fördomar kring pengar – så mycket att hon lämnat ett tryggt bankjobb efter 15 år som ekonomisk rådgivare, för att satsa på att sprida kunskap och på så vis ger fler ekonomisk självkänsla. Shoka...

no-image

Azita Shariati

Ledarskapsexpert och författare till boken på samma ämne med titeln ”Hela bilden” som genom sin egen inkluderande ledarstil radikalt förbättrat sitt bolags arbete kring jämställdhet.

Azita Shariati föreläser om ledarskap och har även skrivit en bok i ämnet med titeln ”Hela bilden”. Genom sin egen inkluderande ledarstil har hon radikalt förbättrat sitt bolags arbete kring jämställdhet och mångfald. Azita har utsetts...

no-image

Niklas Laninge

Psykolog, expert på beteendedesign och författare av böckerna Beteendedesign, Digitala Beteenden och Beslutsfällan.

Niklas Laninge är psykolog och författare av böckerna "Beteendedesign", "Digitala Beteenden" och "Beslutsfällan". Har har startat och drivit flera bolag som på olika sätt blandat teknik och psykologi. Med det digitala verktyget Viary var...

no-image

Karin Zingmark

Rådgivare, talare och moderator på temat ledarskap och kommunikation i en uppkopplad värld och utsedd till en av Sveriges mest populära föreläsare.

Karin Zingmark har lång erfarenhet av förändringsledning från ledande roller i olika branscher, senast i rollen som marknadschef på Microsoft i Sverige. Hon är författare till “Maxa Snacket”, som inspirerar på temat kommunikativt...

no-image

Mikael Lindnord

Elitidrottaren, författaren, producenten, entreprenören och inspiratören föreläser om en vinnande attityd och hur du ska nå dina mål.

Mikael Lindnord är elitidrottare, författare, producent, entreprenör och inspiratör som föreläser om en vinnande attityd och brinner för djurens rättigheter. Vid det här laget har nog ingen undgått berättelsen om Arthur - gatuhunden...

no-image

Fredrik Jacobson

Fredrik Jacobson är en internationell talare, coach på presentationsteknik, kommunikation och självledarskap. Fredrik Jacobsons motto är att inte acceptera dåliga presentationer.

Fredrik Jacobson är en internationell talare, coach på presentationsteknik, kommunikation och självledarskap. Fredrik är en av sex unika coacher i världen i 110 steps of excellence som är världens största graderingssystem för...

no-image

Arvid Axland

Upplevelse-coach, kommunikatör och författare av boken Jakten på känslan

Arvid Axland är en av de mest uppskattade föreläsarna inom kundupplevelser och kommunikation. När produkter och tjänster blir allt mer lika är det upplevelsen som skapar störst värde. Det är det Arvid hjälper er organisation att bli bäst...

no-image

Sandra Mobaraki – Byggsandra

Bygginspiratör, entreprenör och en förkämpe för jämställdhetsfrågor med en mission att uppmuntra fler kvinnor att söka sig till mansdominerade branscher.

Sandra Mobaraki, även känd som Byggsandra, är bygginspiratör och vill stärka och inspirera kvinnor att söka sig till mansdominerade branscher genom att dela med sig utav sin resa samt ge verktygen som krävs för att våga driva förändringar...

no-image

Magnus Penker

Innovationsexpert, prisad talare, bästsäljande författare, CEO och grundare för Innovation360

Magnus Penker är en internationellt känd ledare inom innovation, hållbarhet och företagsomvandling. En talare i prestigefyllda globala forum och evenemang så som "Global Peter Drucker Forum". Magnus skriver för närvarande på 5 upplagor om...

no-image

Irena Pozar

Irena Pozar är en chefredaktör och sociala medier-strateg med spännande föreläsningar om den digitala framtidens utmaningar

Irena Pozar började sin journalistiska bana som 17-åring och har de senaste 10 åren blivit expert på allt som har med sociala medier och digitalisering att göra. Med erfarenheter från ett snabbfotat Nyheter24, via Expressen där hon var med...

no-image

Paulina Modlitba

Konsult inom digital strategi och affärsutveckling som hjälper människor och företag att förbättra sina webb-beteenden.

Paulina Modlitba är frilansande konsult inom digital kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling. Hon är en starkt lysande stjärna på den digitala himlen, och djupt insatt i den svenska tech startup-scenen. Hon brinner för att förstå...

no-image

Tuva Palm

En av Sveriges mäktigaste tech-kvinnor föreläser om hur företag och organisationer bör förbereda sig inför framtiden.

Den digitala revolutionen väntas påverka våra liv mer än vad den industriella revolutionen gjorde under 150 år. Hur kan man som företag, bolag eller organisation tackla denna utmaning? Hur ska man sätta en affärsplan idag som håller...

no-image

Alexander Morad

VD:n och grundaren för Bright Mind Agency och sociala medieexperten Alexander Morad om sociala mediers kraft.

Som grundare och VD för Bright Mind Agency, som är en av Sveriges snabbast växande sociala medierbyråer, föreläser Alexander Morad om hur man lyckas på sociala medier och konstant att sälja. Med erfarenhet från att ha hjälpt över 200...

no-image

Gustav Stenbeck

Entreprenören Gustav Stenbeck redogör för varför företagen med hållbarhetstänk kommer klara sig bäst i framtiden.

Gustav Stenbeck kastar nytt ljus över framtidens företagskombination, business och hållbarhet, och gör så med stort engagemang och professionalism. Han reder ut och förenklar knepiga frågor och får koncept som affärsstrategier och...

no-image

Janne Björge

Janne Björge är entreprenör och inspiratör med föreläsningar om kundupplevelser och varför starka varumärken byggs inifrån.

De flesta företag anser att de ger en kundupplevelse i världsklass. Samtidigt menar väldigt få kunder att deras upplevelse varit fantastisk. Hur justerar vi glappet? Vad är det din kund förväntar sig egentligen? Entreprenören,...

no-image

Paul Rapacioli

Författare och samhällsgranskare med föreläsningar om bilden av Sverige och konsekvenser av filterbubblor och fake news

ABBA, Ikea, jämlikhet och midsommarmys. Eller massinvandring, brinnande bilar och ett välfärdssamhälle i förfall. Bilden av Sverige utomlands håller på att förändras till det sämre. Hur kommer det sig? Och hur mycket är egentligen sant?...

no-image

Ebba Laurin

Säljforskare och ekonomie doktor med föreläsningar om sälj och verktyg för att leda sig själv och andra framgångsrikt.

För den som kan segla är det ingen konst om det är ljust, lugna vatten och lätta brisar. Men att segla på stormande, öppet hav i mörker, och dessutom utan sjökort, är något helt annat. Att sälja, leda och utveckla affärer är utmanande i...

no-image

Thomas Ek

Superentreprenören bakom OBH Nordica föreläser om sin egen entreprenörssaga och hjälper er utnyttja er fulla potential.

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

no-image

Charlie Eriksson

Charlie Eriksson är grundaren till plattformen "Aldrigensam" och en inspirerande föreläsare som sprider kunskap om psykisk ohälsa

Skjortan var nystruken, klockan blänkte, betygen var på topp och han hade gjort sig ett namn i studiestaden. Ändå satt han på en bänk och grät som han aldrig gråtit förr. Charlie Eriksson hade drabbats av panikångest. Ångest som ledde...

no-image

Frida Boisen

Frida Boisen har facit på hur du lyckas med ditt förändringsarbete, kommunikation, digitala resa och hållbarhet. Med ledorden, mod och passion, inspirerar hon med nya insikter inför framtiden.

Frida Boisen är journalisten som blivit en av Sveriges mest älskade talare och konferencierer. Med sin positiva energi och gedigna erfarenhet och kunskap om hur du lyckas med ditt förändringsarbete, din digitala resa, din kommunikation och din...

no-image

Per Holknekt

Starkare än någonsin delar Per Holknekt med sig av sin livs bergochdalbana, sina framgångar och motgångar.

Per Holknekt har gjort en livsresa som inte liknar någon annan. Han har varit en av världens bästa skateboardåkare, pluggat ekonomi och grundat Odd Molly. Han har också missbrukat bort sina framgångar, bott i en skogsdunge, sålt “Situation...

no-image

Tomas Dalström

Tomas Dalström föreläser om hjärnans kapacitet och hjälper oss att maximera vår förmåga för inlärning och kreativitet.

Tomas Dalström är en av Sveriges mest efterfrågade experter inom skrivande, läsande och inlärning sett ur hjärnans perspektiv. Hans böcker hyllas av hjärnforskare och pedagoger, medan hans föreläsningar har hjälpt många att jobba mer...

no-image

Sara Rosengren

Docent i marknadsföring och forskningschef med föreläsningar som hjälper verksamheter optimera sin marknadsföring.

“Reklam” är inget fult ord enligt Sara Rosengren. Det är ett kraftfullt verktyg för att skapa värden på marknaden, och den som håller i det måste veta hur det används på bästa sätt. Sara Rosengren är docent och forskningschef vid...

no-image

Karin Winther

Digital strateg och skribent som ger dig praktiska verktyg och tips för att hantera digitaliseringen och framtiden.

Producent, skribent, digital strateg och tv-profil. Karin Winther har många strängar på sin lyra, gedigen spetskompetens och över tio års erfarenhet av mediebranschen. Under en Karin Winther föreläsning inspirerar hon och hjälper...

no-image

Alex Schulman

Prisad författare och medieentreprenör med föreläsningar om vikten av nätverkande och skrivande

Alex Schulman har blivit ett välkänt namn inom medie- och kulturvärlden. Som ökänd bloggare, författare, producent, poddare och programledare har han provat på det mesta - och framför allt lärt sig hur man når ut till en publik och skapar...

no-image

Alex & Sigge

Podcastduon och entreprenörerna föreläser om sociala medier och hur man lyckas nå ut i och överrösta mediebruset.

Alex Schulman och Sigge Eklund är två namn man känner igen. Var för sig är de två slagkraftiga kultur- och medieprofiler och det är därför inte svårt att räkna ut att de är riktigt vassa tillsammans. Det ser vi exempel på i deras...

no-image

Göran Adlén

Möt Mr. Trendspanare och framtidsvisionären Göran Adlén

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

no-image

David Batra

Ståuppkomikern David Batra visar i sin enmansshow hur du engagerar en grupp människor med humoristiska knep.

Humor går inte bara hem på scenen, TV eller framför en publik som lyssnar lydigt, humor funkar också bra på dina klienter och medarbetare. Åtminstone om du vet hur du ska föra en komisk kommunikation. David Batra vet precis hur du ska göra...

no-image

Jonas Ridderstråle

Affärsguru med akademisk skärpa och humor som öppnar upp ditt sätt att tänka kring affärer, företagskultur och ledarskap.

Jonas Ridderstråle lär dig tänka smart i en värld där spelreglerna ständigt förändras. Med en doktorsgrad i internationella affärer, okonventionellt tänkande och hundratals internationella föreläsningsuppdrag är han som klippt och...

no-image

Erik Modig

Med en fot i konsten och en i marknadsföring lär Erik Modig ut er vad som krävs för att skapa reklam som lockar konsumenter.

Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, författare till 4 böcker och föreläsare. Den prisvinnande och senaste boken,"Bang For The Bucks", släpps snart även på engelska. Han är expert på konsumentpsykologi,...

no-image

Christer Olsson

Christer Olsson föreläser om ledarskap och förändring på ett praktiskt, inspirerande och lättillgängligt sätt. Utsedd till årets talare, 2019.

Christer Olsson gjorde sunt förnuft till en affärsidé när han startade Utvecklingspoolen 1991. Idag utgör Christer Olsson Group hans arbete som föreläsare, coach och inspiratör samt ett delägarskap i Kandidata och N´gager. Christer är en...

no-image

Annie Seel

Rallyprinsessan, vinnarskallen och inspiratören Annie Seel motiverar dig till att ge allt och att våga satsa stort

Annie Seel har bland mycket annat vunnit Ökenrallyt, rallat på sin motorcykel i Dakarrallyt och lyckats i marknadsförings- och reklambranschen. Inte att undra på att hon, med sin vinnarskalle, även har slagit igenom som föreläsare – boka en...

no-image

Annika R Malmberg

Inspiratör och föreläsare som ger handfasta tips i kommunikation och hur man bygger broar mellan människor!

När andra säger att vi ska varva ner säger Annika R Malmberg precis tvärtom. Hon tänder den där gnistan som får oss att vilja söka nya utmaningar och insikter. Med träffsäkra exempel visar hon hur man kan omvandla kritik till bränsle och...

Marknadsföring
Marknadsföring
5 av 5 stjärnor

"Servicen har fungerat bra under hela resans gång och vi är imponerad över hur snabbt det gick att få fram en ersättare då den andra insjuknat"

Länsstyrelsen

Om ämnet: Marknadsföring

  • Du har en idé till en bra produkt, ett arrangemang eller kanske ett märke, men hur får du ut budskapet till folk?
  • Dina idéer och ambitioner kan vara hur bra de vill, men om ingen känner till din nya tandkräm eller datumet för ditt arrangemang finns det tyvärr en risk för att dina fantastiska idéer kommer falla i glömska.
  • Föreläsningar om marknadsföring handlar om hur man kommunicerar sina idéer och produkter till folk. Det sägs att man kan sälja allt, bara man har rätt marknadsföring. Det är nog en sanning med modifikation, men vi kan i alla fall konstatera att marknadsföring är av avgörande betydelse i de allra flesta situationer, inte minst i vårt informationssamhälle!
Fråga om pris och datum