Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter

Våra talare är också tillgängliga för evenemang online. Ta kontakt med oss för att få veta mer.

Kundservice - kundvård

Föreläsare om kundservice

Den teknologiska utvecklingen kombinerat med förändringar i kundens förväntningar och demografi tvingar företag att anpassa sätter de kommunicerar på. I dagens samhälle vet kunden mer och de är mindre lojala.

Skapa en wow-upplevelse! Vi har några av landets ledande experter inom ämnet kundservice och kundupplevelse. Boka en av våra fantastiska föreläsare för att lära dig mer om hur man skapar en kundupplevelse utöver det vanliga och hamna steget före konkurrenterna!

Se nedan för våra föreläsare om kundservice – och förbered ditt företag för framtidens kundbemötande.

Boka en matchande föreläsare om kundservice

Fyll i formuläret så hjälper vi dig att matcha med en föreläsare om kundservice som passar er organisation perfekt. Vi återkommer snarast.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Boka en matchande föreläsare om kundservice

Fyll i formuläret så hjälper vi dig att matcha med en föreläsare om kundservice som passar er organisation perfekt. Vi återkommer snarast.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Alla föreläsare om kundservice - kundvård (27)

Hjälp mig att välja
no-image

Magnus Hedberg

Magnus Hedberg är programledare i Lyxfällan och arbetar med utbildning och föreläsningar. Han arbetar även som coach och konsult inom områdena kundservice, kommunikation, försäljning och ledarskap.

...

no-image

Jerker Lundberg

Förändringsledare, digital strateg och rådgivare med spännande och inspirerande föreläsningar om hållbar tillväxt, digitalisering, innovation, ledarskap och omvärldstrender.

I en allt mer föränderlig värld kan det vara svårt att veta hur man skall planera och möta framtiden som företag och organisation. Jerker Lundberg föreläser om hur drivkrafter som hållbarhet, förändrade kundbeteenden och digitalisering...

no-image

Wiktoria Wittboldt

Omvärldsanalytiker som guidar dig genom de internationella frågorna och hur du kan vända risk till möjlighet i företag

Diplomat vid UD och lång internationell karriär från EU, FN och ICJ - Wiktoria Wittboldt sitter på stora, värdefulla kunskaper inom internationella relationer, politik, religion och kultur. Under en Wiktoria Wittboldt föreläsning ger hon er...

no-image

Fia Westerberg

Expert på service och ledarskap med föreläsningar som motiverar och inspirerar er verksamhet till ett bättre samarbete.

Hur får vi alla medarbetare att sträva efter samma mål och vision? Vad är koden för ett starkt samarbete och engagemang bland medarbetarna för att företaget ska prestera på topp? Boka en Fia Westerberg föreläsning hos Athenas idag! Hennes...

no-image

Janne Björge

Janne Björge är entreprenör och inspiratör med föreläsningar om kundupplevelser och varför starka varumärken byggs inifrån.

De flesta företag anser att de ger en kundupplevelse i världsklass. Samtidigt menar väldigt få kunder att deras upplevelse varit fantastisk. Hur justerar vi glappet? Vad är det din kund förväntar sig egentligen? Entreprenören,...

no-image

Svante Randlert

Svante Randler är en författare och föreläsare. Business & people advisor, expert på employer branding och hur man skapar ett starkt varumärke utåt.

Författaren och föreläsaren Svante Randler visar hur du rekryterar, utvecklar och motiverar rätt kompetens för din verksamhet båda idag och i framtiden. Processer, idéer och företagsmodeller är enkla att kopiera, medarbetare däremot som...

no-image

Linda Hammarstrand

Linda vet hur man skapar och driver en högpresterande arbetskultur där alla har huvudrollen

Linda Hammarstrand målar upp organisationen som en stor stafett där vi har huvudrollen på varsin sträcka. Alla servar. Vi måsta arbeta tillsammans - inte bara samtidigt. Linda är expert på att guida företag och organisationer till en...

no-image

Thomas Ek

Superentreprenören bakom OBH Nordica föreläser om sin egen entreprenörssaga och hjälper er utnyttja er fulla potential.

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

no-image

Pellegrino Riccardi

Edutainer och kommunikationsexpert som förklarar mänskliga beteenden och behov och varför det är nödvändiga.

Pellegrino Riccardi krossar gamla fördomar, bryter jantelagar, inskränkta tankemönster och öppnar idéhorisonten på vid gavel. Med ett unikt perspektiv både inifrån och utifrån kan han hjälpa oss skandinaver att undvika våra vanligaste...

no-image

PG Wettsjö

Prisbelönta PG Wettsjö tydliggör kopplingen mellan kommunikationens kraft och bästa möjliga presentation och prestation

Vill du lyssna på en underhållande, innehållsrik och rolig föreläsare med en magisk bra talare? Då är PG Wettsjö rätt person för era behov! PG är en svensk retoriker i världsklass. Han har förmågan att fånga sin publik med fängslande...

no-image

Jörgen Oom

Jörgen Oom tror att du kan mycket mer än du anar, och han vet hur du kan bli en ännu bättre version av dig själv

Gör du verkligen ditt bästa? Eller är det bara något du tror? Psykologen och företagaren Jörgen Oom tror att du kan mycket mer än du anar, och han vet hur du kan bli en ännu bättre version av dig själv. Under sina 35 år i branschen har...

no-image

Anders Lundin

Specialist inom kommunikation och f.d elittränare som hjälper organisationer att skapa nya kulturer för att prestera bättre.

Människor skapar kulturer, kulturer skapas av vanor och vanor är i sin tur ett uttryck för ens värderingar. Anders Lundin är f.d elittränare i handboll och specialist inom kommunikation som vet vikten av att skapa sunda och trovärdiga...

no-image

Jan Gunnarsson

Jan Gunnarsson är entreprenör, ledare och expert på värdskap

Hur ser er bemötandekultur ut? Jobbar ni med kunder eller med gäster? Verksamhetens värderingar avspeglas i det bemötande ni ger era kollegor, samarbetspartners och kunder. Rätt kultur skapar förutsättningarna för framgång, men att skapa en...

no-image

Lisa Ekström

Ledare och förändringsproffset Lisa Ekström ger redskap till medarbetare och ledare att motivera varandra

Saker som arbetsmiljö, förändringsarbete och arbetsglädje avspeglas i hur du är som ledare eller medarbetare. Lisa Ekström har många års erfarenhet av att skapa goda möten, motivera och inspirera alla till att ta ansvar samt att leda...

no-image

Magnus Helgesson

Magnus Helgesson är författare, framgångsrik företagare och prisad föreläsare som brinner för entreprenörskap, ledarskap och företagskultur.

Målet att bli miljonär nådde Magnus Helgesson vid 21 års ålder. Resan började redan som 12-åring då han startade sitt första företag. Sedan dess har han bland annat grundat restaurangkedjan Harrys i Falkenberg, föreläst och coachat om...

no-image

Daniel Ewerman

Tjänsteutvecklare och entreprenör som visar att framgång bygger på att företag lär känna sina kunders behov på djupet.

Daniel Ewerman är industridesignern som förstår att den som köper en borr vill ha ett hål i väggen - det är inte det industrialiserade som är intressant, utan det är själva tjänsten. I snart tio år har Daniel Ewerman på heltid guidat...

no-image

Lars-Göran Wadén

Rådgivare inom tillgänglighet som förklarar vikten och vinn-vinn situationen av att verksamheter gör sig mer tillgängliga.

Lars-Göran Wadén brinner för tillgänglighet. Han är född med osteoporos, benskörhet, och använder sig därför av rullstol. Sedan många år tillbaka hjälper han allt från kommuner, landsting och regioner till myndigheter, företag och...

no-image

Paal Evjenth

Utbildare och inspiratör med föreläsningar om hur man utvecklar en vinnande attityd och positiva tankar.

Paal Evjenth är en entusiastisk föreläsare med över 30 års erfarenhet i branschen. Han berättar med glimten i ögat om positivt tänkande, eget ansvar och hur man skaffar sig en vinnande attityd. Efter en Paal Evjenth föreläsning kommer du...

no-image

Hasse Olsson

Inspiratör med fokus på tillväxt, försäljning och kundfokus.

Kunden har inte alltid rätt. Faktum är att kunden sällan har rätt och det är din uppgift som säljare att ta reda på vad det är kunden verkligen behöver. Hasse Olsson är den provocerande säljcoachen som inte nöjer sig med halvbelåtna...

no-image

Fredrik Härén

Idémakaren och den global tänkaren Fredrik Härén föreläser om affärsverksamhet och innovation ur ett globalt perspektiv.

Fredrik Härén har föreläst i över 60 länder på 6 kontinenter, vilket gör honom till en av världens mest globala talare. Att tala inför en grupp med internationella deltagare kräver en helt speciell sorts förmåga för att kunna fånga...

no-image

Erik Mattsson

Kommunikationsproffs, statsvetare och utbildare med föreläsningar om kommunikationens kraft och möjligheter.

Vad är det som gör att vissa människor verkar nästan självlysande? Är det medfött eller går det att lära sig sådant? Erik Mattsson är övertygad om att kommunikation är en färdighet som alla kan lära sig att bemästra. Det krävs bara...

no-image

Ida Hult

Konsumentspecialisten Ida Hult är expert på att redogöra för människans beteenden och att omvandla det till affärer.

Ida Hult är en svensk futurist, föreläsare och konsumentspecialist. Som utbildad etnograf och journalist brinner hon för att utforska, gräva och hitta nya vinklar för att sedan berätta historien om oss människor. Hennes specialitet är...

no-image

Göran Adlén

Möt Mr. Trendspanare och framtidsvisionären Göran Adlén

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

no-image

Galenkonsulten

Den självutnämnda framtidsexperten och omvärldsanalytikern som med ironi och humor tar sig an er verksamhet!

Galenkonsulten Runar Karlqvist är den självutnämnde omvärldsanalytikern och framtidsvisionären som tar en djupare titt i kristallkulan än någon annan tidigare gjort. Efter att han satt sig in i din verksamhet ordentligt dissekerar han...

no-image

Michael Södermalm

Michael skapar vinnande team och ger en vitamin injektion på arbetsplatsen!

En kris fick Michael Södermalm att sadla om från en säljkarriär på ett världsledande IT-företag. Idag driver han sitt eget utbildningsföretag och föreläser bl.a. om mental träning, vinnande ledarskap, att leva med förändringar etc. Få...

no-image

Eric Thyrell

Alla företag behöver någon som Eric Thyrell som förbättrar kommunikationen, inspirerar och engagerar hela teamet.

Om du vill bli bra på något måste du träna på det. Detta gäller även sådant som samarbete och kommunikation. Eric Thyrell har i många år hjälpt individer, grupper och hela företag att vässa sina kommunikativa förmågor. Med en stor dos...

no-image

Annika R Malmberg

Inspiratör och föreläsare som ger handfasta tips i kommunikation och hur man bygger broar mellan människor!

När andra säger att vi ska varva ner säger Annika R Malmberg precis tvärtom. Hon tänder den där gnistan som får oss att vilja söka nya utmaningar och insikter. Med träffsäkra exempel visar hon hur man kan omvandla kritik till bränsle och...

Kundservice - kundvård
Kundservice - kundvård
5 av 5 stjärnor

"Vår kontakt på Athenas har varit väldigt tillmötesgående och trevlig och vi har fått all hjälp vi behöver från henne. Vi kommer säkert anlita Athenas vid fler tillfällen."

Kalmar Kommun

Effektiv kundservice

Kundservice - kundvård

En välutvecklad kundservice är av högsta vikt för att bibehålla goda relationer med de som utgör den huvudsakliga inkomstkällan – kunder och klienter. Utmärkt kundservice innebär att konstant kunna garantera dina kunder att de gång på gång blir försedda med produkter och tjänster av högsta kvalité och bemötta av ett kundmöte i världsklass.

Men kundbeteendet är i konstant förändring. Därför måste företag ständigt vara uppmärksamma på kundens förändrade beteenden för att kunna möta kundernas nya behov och prioriteringar.

Den bästa typen av kundservice genererar lojala kunder som är villiga att prata om ditt företag med vänner, familj och kollegor. Dessutom genom att utveckla ditt företags kundservice och kundmöte bidrar du med fördelar inom företaget för alla medarbetare och skapar på så vis en bättre atmosfär på arbetsplatsen.

Våra föreläsare om kundservice erbjuder strategier, verktyg och rekommendationer som kommer hjälpa dig att lära dig mer om dina kunder och hjälper dig skapa skräddarsydd kundservice som passar just er. Det är engagerande föreläsningar där publiken får veta hur de kan arbeta för att förbättra kundupplevelsen genom att kunna kliva in i kundens skor om vad de tänker och känner när de använder era tjänster och kommer i kontakt med er. Detta kan utöver att skapa en bättre kundupplevelse även innebära att ni kan fokusera mer på merförsäljning.

Kundservice i världsklass innebär att man assisterar och hjälper kunden genom hela processen före, under och efter ett köp. Med andra ord leder bra kundservice till en kundvård utöver det vanliga.

Våra föreläsare om kundservice kommer lära dig och dina medarbetare att identifiera och fokusera på rätt kunder och klienter och deras behov och önskningar för att kunna erbjuda kundservice och kundvård i världsklass. Ni kommer lära er mer om hur man kan erbjuda utmärkt kundservice oavsett om det sker face-to-face, via telefon eller mail. Genom att visa exempel på kundservice i världsklass från verkligheten så kommer du och dina medarbetare att utveckla era färdigheter inom kundservice.

Fråga om pris och datum