Laddar innehåll ...

Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter
profile-cover-generic-01-blue

Föreläsare om Konsumentbeteende

Konsumentbeteende handlar om beteendet hos konsumenterna. Det är beteendet vid köp av varor eller tjänster som köps av individer, organisationer, eller grupper Det sker både medvetet och undermedvetet faktorer till valen vi gör. Boka en föreläsning från oss på Athenas och få senaste forskningen till vårat konsumentbeteende. Kicka in profilerna nedan men om du är osäker på vad du ska välja kan du kontakta oss så hjälper vi dig hitta rätt till just ditt event.

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Alla föreläsare om konsumentbeteende (34)

Hjälp mig att välja
Arvid Axland, föreläsare, författare, expert i upplevelsedesign

Arvid Axland

Upplevelse-coach, kommunikatör och författare av boken Jakten på känslan

Arvid Axland är en av de mest uppskattade föreläsarna inom kundupplevelser och kommunikation. När produkter och tjänster blir allt mer lika är det upplevelsen som skapar störst värde. Det är det Arvid hjälper er organisation att bli bäst...

Fredrik Wikholm föreläsning - entreprenörskap och hållbarhet

Fredrik Wikholm

Den framgångsrike entreprenören och företagsledaren Fredrik Wikholm håller inspirerande föreläsningar om hållbar utveckling och framtiden

Fredrik Wikholm är den unga och framgångsrika entreprenören som med sin starka vision och målmedvetenhet aktivt jobbar för att få företag och industrier att arbeta mer hållbart och grönare. Han är på god väg att omdefiniera affärslivet...

Joakim Jardenberg

Joakim Jardenberg

Internets Pionjär i Sverige

Joakim Jardenberg är är affärsängel, investerar, rådgivare och internetevangelist. Han reser jorden runt för att predika om den digitala kraften som är vår...

Therése Gedda föreläsning - Entreprenör och föreläsare

Therése Gedda

Entreprenör och föreläsare

Prisbelönta och inflytelserika Therése Gedda har verkligen gjort ett namn för sig som företagare och föreläsare. Hennes långa erfarenhet gör henne till en trygg och trovärdig föreläsare, som förmedlar sina ämnen med stor övertygelse...

Gustav Stenbeck föreläsning - Affärsängeln med hållbarhetstwist

Gustav Stenbeck

Affärsängeln med hållbarhetstwist

Gustav Stenbeck kastar nytt ljus över framtidens företagskombination, business och hållbarhet, och gör så med stort engagemang och professionalism. Han reder ut och förenklar knepiga frågor och får koncept som affärsstrategier och...

Tobias Ahlin

Tobias Ahlin

Tobias Ahlin är designer och digital strateg som föreläser om design, framtid och kreativitet.

Tobias Ahlin når ut med sin design till miljontals människor varje dag. Han har varit med och byggt upp snygga, funktionella lösningar för multinationella företag och delar nu med sig av konkreta tips och råd i sina föreläsningar. Under en...

Janne Björge föreläsning - “Starka varumärken byggs inifrån!"

Janne Björge

“Starka varumärken byggs inifrån!"

De flesta företag anser att de ger en kundupplevelse i världsklass. Samtidigt menar väldigt få kunder att deras upplevelse varit fantastisk. Hur justerar vi glappet? Vad är det din kund förväntar sig egentligen? Entreprenören,...

Ebba Laurin föreläsning - Säljforskare och ekonomie doktor

Ebba Laurin

Säljforskare och ekonomie doktor

För den som kan segla är det ingen konst om det är ljust, lugna vatten och lätta brisar. Men att segla på stormande, öppet hav i mörker, och dessutom utan sjökort, är något helt annat. Att sälja, leda och utveckla affärer är utmanande i...

Svante Randlert - Business & people advisor

Svante Randlert

Business & people advisor

I dag är det enkelt att kopiera företagsmodeller, processer och idéer. I princip allt går att kopiera - allt utom en sak: dina medarbetare. De är kärnan i hela organisationen, det som driver verksamheten framåt och din enda verkligt unika...

Richard Tellström - Måltidsforskare, mathistoriker och etnolog

Richard Tellström

Måltidsforskare, Sommarpratare och känd från Historieätarna. Richard visar vägen till en billigare, hälsosammare och miljövänligare kost.

Njutningsmedel, statussymbol, terapi och ett fönster in till din identitet. Mat är så mycket mer än en näringskälla. Undersökningar har visat att ditt brödval kan avslöja vilket parti du röstar på, att man kan väcka undernärda...

Emma Lindblad - Expert på identitet

Emma Lindblad

Expert på identitet

Hur fungerar vi människor i en tid där den teknologiska utvecklingen accelererar? Hur förstår vi oss själva och varandra i en konsumtionskultur som radikalt förändras? Och hur skapar vi mening i vår tillvaro och en identitet som sticker ut...

Thomas Rex Frederiksen - Business coach

Thomas Rex Frederiksen

Business coach

Det är en stor utmaning att ta det fulla ansvaret för sitt eget liv. Att kartlägga sina livsmål, leva efter sina värderingar och bli den bästa versionen av sig själv. Tyvärr fastnar allt för många av oss i ett reaktivt mönster där vi...

Thomas Ek (foto Richard Franzen) - Superentreprenör

Thomas Ek

Superentreprenör

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

Charlie Söderberg - Rikedomscoach

Charlie Söderberg

Rikedomscoach

Vad innebär rikedom för dig? Ny bil? Sommarstuga? Mer tid med barnen? Charlie Söderberg, känd från bland annat Lyxfällan, har under de senaste 10 åren specialiserat sig på vilka beteenden som skapar rikedom. Han hjälper dig att få koll på...

Bengt Gejrot föreläsning - Konsult och säljutvecklare

Bengt Gejrot

Konsult och säljutvecklare

Förtroende skapar försäljning. Men hur skapar man förtroende? I över två decennier har Bengt Gejrot jobbat med framgångsrik försäljning inom bland annat hotell, utbildning, IT och bemanning där han har haft flera ledande befattningar. Nu...

Jörgen Oom - Företagare och psykolog

Jörgen Oom

Jörgen Oom tror att du kan mycket mer än du anar, och han vet hur du kan bli en ännu bättre version av dig själv.

Gör du verkligen ditt bästa? Eller är det bara något du tror? Psykologen och företagaren Jörgen Oom tror att du kan mycket mer än du anar, och han vet hur du kan bli en ännu bättre version av dig själv. Under sina 35 år i branschen har...

Frida Boisen - Journalist, chefredaktör och författare

Frida Boisen

Journalist, chefredaktör och författare

Den genomsnittlige svensken tittar på sin smartphone 150 gånger per dag. Finns du där att tittas på? Frida Boisen, chefredaktör, årets nätverkare och expert på sociala medier, har knäckt koden för hur man sticker ut på nätet. Företag...

Jan Gunnarsson - Entreprenör, ledare och expert på värdskap

Jan Gunnarsson

Entreprenör, ledare och expert på värdskap

Hur ser er bemötandekultur ut? Jobbar ni med kunder eller med gäster? Verksamhetens värderingar avspeglas i det bemötande ni ger era kollegor, samarbetspartners och kunder. Rätt kultur skapar förutsättningarna för framgång, men att skapa en...

Daniel Ewerman - Industridesigner, tjänsteutvecklare och entreprenör

Daniel Ewerman

Industridesigner, tjänsteutvecklare och entreprenör

Daniel Ewerman är industridesignern som förstår att den som köper en borr vill ha ett hål i väggen - det är inte det industrialiserade som är intressant, utan det är själva tjänsten. I snart tio år har Daniel Ewerman på heltid guidat...

Sara Rosengren

Sara Rosengren

Docent i marknadsföring, forskningschef och skribent

“Reklam” är inget fult ord enligt Sara Rosengren. Det är ett kraftfullt verktyg för att skapa värden på marknaden, och den som håller i det måste veta hur det används på bästa sätt. Sara Rosengren är docent och forskningschef vid...

Paal Evjenth - Utbildare, föreläsare och inspiratör

Paal Evjenth

Utbildare, föreläsare och inspiratör

Paal Evjenth är en entusiastisk föreläsare med över 30 års erfarenhet i branschen. Han berättar med glimten i ögat om positivt tänkande, eget ansvar och hur man skaffar sig en vinnande attityd. Efter en föreläsning med Paal Evjenth kommer...

Isabelle McAllister - Kreatör, designer, inredare och maker

Isabelle McAllister

Kreatör, designer, inredare och maker

Isabelle McAllister har med sin skaparglädje, kreativitet och sitt skarpa öga för smarta trender blivit en av landets mest anlitade kreatörer. Hon har medverkat i en rad tv-produktioner, skrivit böcker och är dessutom en uppskattad...

Hasse Olsson - Säljcoach

Hasse Olsson

Inspiratör med fokus på tillväxt, försäljning och kundfokus

Kunden har inte alltid rätt. Faktum är att kunden sällan har rätt och det är din uppgift som säljare att ta reda på vad det är kunden verkligen behöver. Hasse Olsson är den provocerande säljcoachen som inte nöjer sig med halvbelåtna...

Fredrik Härén - Idémakare och global tänkare

Fredrik Härén

Idémakare och global tänkare

Fredrik Härén har föreläst i över 60 länder på 6 kontinenter, vilket gör honom till en av världens mest globala talare. Att tala inför en grupp med internationella deltagare kräver en helt speciell sorts förmåga för att kunna fånga...

Karin Winther - Producent, digital strateg, skribent och tv-profil

Karin Winther

Producent, digital strateg, skribent och tv-profil

Producent, skribent, digital strateg och tv-profil. Karin Winther har många strängar på sin lyra, gedigen spetskompetens och över tio års erfarenhet av mediebranschen. Hon inspirerar och hjälper verksamheter att hitta rätt innehåll och...

Ida Hult - Konsumentspecialist och etnolog

Ida Hult

Konsumentspecialist och etnolog

Ida Hult är en svensk futurist, föreläsare och konsumentspecialist. Som utbildad etnograf och journalist brinner hon för att utforska, gräva och hitta nya vinklar för att sedan berätta historien om oss människor. Hennes specialitet är...

Göran Adlén - Trendspanare

Göran Adlén

Möt Mr.Trendspanare och framtidsvisionären Göran Adlén

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

Per Grankvist - Samtidsanalytiker, skribent och föreläsare

Per Grankvist

Per Grankvist är föreläsare, författare och folkbildare som gör samtida, komplexa ämnen till något begripligt, lärorikt och underhållande

Per Grankvist är journalist, författare, folkbildare och föreläsare. Hans förmåga och talang att förklara aktuella samtida ämnen på ett begripligt och underhållande sätt har lett till att han tagit emot såväl priser som hyllningar för...

Micael Dahlén - Professor, författare och framtidsvisionär

Micael Dahlén

Ekonomiprofessorn med stjärnstatus håller i spännande föreläsningar om samhället, framtiden och människans jakt på lycka

Som 34-åring blev Micael Dahlén Sveriges yngste professor. Hans forskning vid Handelshögskolan i Stockholm beskrivs som okonventionell och utanför boxen, men så räknas han också som en av världens främsta i sitt forskningsfält. När Micael...

Jonas Ridderstråle - Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle

Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle lär dig tänka smart i en värld där spelreglerna ständigt förändras. Med en doktorsgrad i internationella affärer, okonventionellt tänkande och hundratals internationella föreläsningsuppdrag är han som klippt och...

Eric Thyrell - Inspirerande föreläsare och säljcoach

Eric Thyrell

Inspirerande föreläsare

Om du vill bli bra på något måste du träna på det. Detta gäller även sådant som samarbete och kommunikation. Eric Thyrell har i många år hjälpt individer, grupper och hela företag att vässa sina kommunikativa förmågor. Med en stor dos...

erik modig liten

Erik Modig

Ekonomie doktor, forskare och konstnär

Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är expert på konsumentpsykologi, reklamstrategi och kommunikation. Med sin konstnärsbakgrund kan han integrera kreativitet i marknadsföringen och lära dig hur du på...

Bo Dahlbom - IT-professor och forskningschef

Bo Dahlbom

IT-professor och forskningschef

Bo Dahlbom, IT-professor och forskningschef, ringar in samhällstrender och ger en klar bild av vad digitaliseringen kommer att innebära för vår vardag, vårt näringsliv och samhälle. Han har anlitats som IT-expert för regeringen och är en...

Annika R Malmberg - Framgångsexpert

Annika R Malmberg

Framgångsexpert

När andra säger att vi ska varva ner säger Annika R Malmberg precis tvärtom. Hon tänder den där gnistan som får oss att vilja söka nya utmaningar och insikter. Med träffsäkra exempel visar hon hur man kan omvandla kritik till bränsle och...

Konsumentbeteende
5 av 5 stjärnor

"Jättebra service, snabba svar på frågor och trevligt bemötande"

Region Stockholm

Om ämnet: Konsumentbeteende

  • Vem är kunden och hur fattar kunden beslut om vad hen vill konsumera? Konsumentbeteende handlar om allt det som gör att du och jag, som privatperson eller verksamhet, blir intresserade av en produkt, söker upp den, väljer ut den, köper den och använder den.
  • Anledningarna till vårt konsumentbeteende är komplexa och spänner över discipliner som antropologi, psykologi, sociologi och nationalekonomi. Som marknadsförare är det viktigt att studera dessa aspekter för att nå fram till kunden på bästa sätt.
  • Föreläsningar om konsumentbeteende ger ökad förståelse för konsumentbeteende inom olika genrer och bottnar i att man måste lära känna kunde bättre för att utveckla affärer som är gynnsamma för båda parter. Föreläsningarna lämpar sig för alla verksamheter som jobbar med försäljning av olika slag.
Fråga om pris och datum