Laddar innehåll ...

Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter
profile-cover-generic-05
Sara Rosengren

Sara Rosengren

Docent i marknadsföring, forskningschef och skribent

Skicka enkelt en fråga om pris och datum Fråga om pris och datum
Skicka en oförpliktande förfrågan på Sara Rosengren

Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

“Reklam” är inget fult ord enligt Sara Rosengren. Det är ett kraftfullt verktyg för att skapa värden på marknaden, och den som håller i det måste veta hur det används på bästa sätt. Sara Rosengren är docent och forskningschef vid Handelshögskolan i Stockholm. Under hennes föreläsningar får du ta del av de senaste forskningsrönen och lära dig smarta knep för att optimera din marknadsföring.

Sara Rosengren brinner för att omsätta teori till praktiska kommunikationslösningar. Hon vet vilka effekter en skickligt utformad reklam kan ha – utöver ökad försäljning. Ett företag med mer kreativ reklam signalerar till konsumenterna att det är ett företag med mer innovativ produktutveckling och dessutom bättre kvalitet.

Tidigare var det fokus på att överrösta konkurrenten och nå ut till konsumenterna. Numera försöker man i stället att nå in till dem genom att överraska, beröra och skapa eftertanke. Sara Rosengren är en mycket uppskattad föreläsare som hjälper företag och organisationer att förstå och optimera sin marknadsföring. Kryddat med resultat från den senaste forskningen talar hon om reklamens utveckling, och om hur man implementerar nyckelorden för kreativ reklam – nyhetsvärde och meningsfullhet – i sin egen marknadsföring.

Sara Rosengren är ekonomie doktor, docent i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm och styrelseledamot i European Advertising Academy. Hon är forskningschef vid högskolans Center for Retailing, och hennes prisbelönta forskning inom marknadskommunikation har rönt internationell framgång och publicerats i flera av branschens viktigaste tidskrifter.

Sara Rosengren är medförfattare till boken ”Reklam: förståelse och förnyelse”, och du har säkert stött på hennes krönikor och skarpa analyser i flera av branschens tidningar.

Visa föreläsningar med Sara Rosengren

    Föreläsningar med Sara Rosengren

    • Kontakta oss på Athenas för att boka och/eller för att få mer information om föreläsningar eller föredrag med Sara Rosengren. Hon skräddarsyr gärna föreläsningarna efter dina önskemål och behov.
Skicka en oförpliktande förfrågan på Sara Rosengren

Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Eller ring till oss på

Tfn: 031 38 37 000

Föreläsningsämnen med Sara Rosengren