Laddar innehåll ...

Daniel Nilsson - Growth strategist - får företaget att växa

Daniel Nilsson

Growth strategist - får företaget att växa

Daniel Nilsson är superentreprenören som vänder på skutan och styr in hela företag i rätt riktning. Han är grundare av världskända affärskoncept och vet hur man uppnår fantastiska resultat och får företaget att växa. Daniel Nilsson är en mycket passionerad föreläsare som delar med sig av sin långa erfarenhet från affärsvärlden och av smarta verktyg som ger dig och ditt företag alla förutsättningar att lyckas. Boka en inspirerande föreläsning hos Athenas!

Kostnadsfri förfrågan

Skicka oss en förfrågan. Du får snabbt svar på vilka möjligheter som finns.
Det är naturligtvis helt oföpliktande.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Efter en titt på Daniel Nilssons cv ser man att hans tidigare medarbetare och kollegor har rätt – han är en riktig Duracellkanin. Han har startat, lett och guidat flera företag och drivit igenom massor av innovativa affärsidéer – några redan under gymnasietiden – som lever kvar än i dag. Han är även grundare av Sveriges ledande studenttidning Metro Student.

Daniel Nilsson är en erfaren säljare och ledare som kan lära dig att förlänga dina professionella känselspröt. Genom att snappa upp vad andra tänker och känner kan du också tillmötesgå deras behov – oavsett om det gäller kunder eller medarbetare. Under hans föreläsningar får du ta del av många smarta tips på hur du kan öka din försäljning utan att nödvändigtvis behöva lägga mer pengar på det.

Daniel Nilsson har “renoverat” flera organisationer och företag. Han har sett över marknadsföringen, förnyat varumärket och optimerat säljstrategin för bland annat nätsäkerhetsföretaget Cryptzone. Mycket tack vare hans skarpa blick och innovativa strategier gick det från att vara ett litet företag utan anställda till ett med 61 anställda, 6,5 miljoner euro i omsättning och 850 nöjda kunder i 34 länder. Daniel Nilsson är även skapare av världens mest använda verktyg för att bygga partnerskap, återförsäljarnätverk och säljprocesser som används av tusentals företag över hela världen.

Med rätt tänk kan ditt företag designas till att växa snabbt och effektivt. Under sina inspirerande föreläsningar hjälper Daniel Nilsson dig att få bättre resultat, växa och se din egen verksamhet på ett helt nytt sätt!

Läs mer om Daniel Nilsson och hans föreläsningar i vår inspirerande intervju! Du hittar den här.

    Skapa ett dream(sälj)team med smarta säljprocesser!

    • Förvånansvärt många företag har underutvecklade processer. Daniel Nilsson visar hur man kan bygga en säljprocess med rätt tänk, de senaste trenderna och statistiska fakta varvat med praktiska tips och verktyg.
    • Med bättre säljprocesser får du effektivare konvertering, större deals och affärer avgörs på kortare tid. Daniel Nilsson har utvecklat ett koncept för att skapa smarta säljprocesser – ett koncept som i dag är ett av världens mest använda.
    • I den här föreläsningen får du ta del av konceptet och lära dig hur du snabbt kan höja nivån på ditt team och öka försäljningen!
    • Språk: svenska och engelska

    Dina återförsäljare = vägen ut i världen!

    • Hur hittar man nya affärer i USA, Asien eller Mellanöstern utan kontor eller stora resurser? Svaret är återförsäljare och partners.
    • Daniel Nilsson är skaparen av världens mest använda verktyg för att bygga partnerskap, ett verktyg som används av bland annat Tele2. I den här föreläsningen får du lära dig ett praktiskt orienterat 14-stegsprogram för hur du effektivt kan bygga ett starkt återförsäljarnätverk.
    • Boka en inspirerande föreläsning för att få smarta verktyg, rätt tänk och tips på hur du kan göra för att bli framgångsrik och undvika de vanligaste misstagen.
    • Språk: svenska och engelska

    “Vi anställer produkter för att göra saker för oss” – Ett helt nytt sätt att förstå dina kunder

    • Vad har Fujutsi, MasterCard, GE, 3M och Microsoft gemensamt förutom att de är framgångsrika företag? De använder sig av idén att “vi anställer produkter för att göra saker för oss” för att skapa bättre erbjudanden, texter till hemsidan och value propositions, bättre säljare, marknadsförare och ledningsgrupper. Vad innebär denna idé?
    • I den här mycket populära workshoppen lär Daniel Nilsson ut världens mest använda verktyg för att skapa value propositions och kundprofiler. Fokus ligger på värdet av det man levererar till kunderna, vilket sedan blir en utgångspunkt för att diskutera affärsstrategi och kundfokus.
    • Daniel Nilsson varvar intressanta fakta med vassa frågeställningar som leder till aktiva och kreativa diskussioner bland deltagarna. Workshoppen passar perfekt till såväl entreprenörer, säljare, marknadsförare som ledningsgrupper.
    • Språk: svenska och engelska
Relaterade Föreläsare

Föreläsningsområden