Laddar innehåll ...

Christofer Laurell - Ekonomie doktor, forskare och expert på sociala medier

Christofer Laurell

Ekonomie doktor, forskare och expert på sociala medier

Just nu sker ett maktskifte i förhållandet mellan konsument och företag. Kunderna är inte längre bara konsumenter utan även granskare och marknadsförare. Ekonomie doktor Christofer Laurell visar hur sociala medier är en av de främsta orsakerna till detta maktskifte och hur det påverkar allt vi hittills lärt oss om marknadsföring. När traditionella metoder börjar svika krävs förändring, och Christofer Laurell ger dig strategierna du behöver!

Kostnadsfri förfrågan

Skicka oss en förfrågan. Du får snabbt svar på vilka möjligheter som finns.
Det är naturligtvis helt oföpliktande.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

De sociala medierna är inte bara sociala, utan nu även kommersiella. Christofer Laurell är expert inom ämnet och kan avslöja vilka förändringar som kommer att krävas av dig och ditt företag.

Christofer Laurell är ekonomie doktor, forskare och undervisare vid företagsekonomiska enheten vid Stockholms universitet. Han driver ett treårigt forskningsprojekt där han undersöker de sociala mediernas inflytande över evenemang, platser och upplevelser och tar en närmare titt på vad som händer i gränslandet mellan fysiska och digitala platser.

Varje dag delas hundratusentals blogginlägg, länkar, Instagrambilder och tips om varor och tjänster på sociala medier. Kunden är inte längre bara konsument, utan även granskare och marknadsförare. Christofer Laurell har studerat hur de sociala medierna har ändrat marknadsföringen och visar vilka förändringar som krävs av dig och ditt företag för att hänga med i utvecklingen.

Det spelar ingen roll hur högt man ropar om någon slagit dövörat till. Detsamma gäller marknadsföring. Det går inte längre att bara tuta ut reklam, utan man måste få konsumenten att lyssna. Men hur gör man? Christofer Laurell delar med sig av senaste forskning inom området och visar hur du med smarta metoder får kunden att älska – och dela – din produkt.

Under en föreläsning med Christofer Laurell får du en överblick över sociala mediernas utveckling, läget idag och redskapen till att förändras på rätt sätt, vid rätt tidpunkt. Du kan boka honom här hos Athenas!

    Christofer Laurell föreläser om:

    • Sociala eller kommersiella medier – eller både och?
    • Facebook-vänner som betalningsmedel
    • Modebloggare med allt mer makt
    • Förändringstrycket från de sociala medierna: vilka förändringar kommer att krävas av företag som vill vara framgångsrika  även i framtiden?
Relaterade Föreläsare

Föreläsningsområden