Vi använder cookies för att göra siden mer användbar och ge dig en bättre upplevelse samt statistik. Du kan välja att avmarkera cookies genom att klicka på knapparna nedan.
Anders Parment är forskare, författare, föreläsare och expert på generationer, employer branding och samhällstrender.
Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.
Om Anders
Föreläsningar
Få kan förklara samhällsutveckling och generationsskillnader som Anders Parment. Och de hänger samman. Samhället formar nya generationer – och de förändrar samhället. Anders är en fena på att fånga upp samhällsförändringar tidigt – och vad de betyder för olika verksamheter. Den som lyssnar på Anders får med sig verktyg för hela processen som skapar attraktivitet och framgång – identifiera viktiga trender, förstå hur de påverkar samhälle, organisationer och människor, och hur ett attraktivt erbjudande kan formuleras.
Många är ängsliga för att deras erbjudande inte ska gå hem – och skickar alldeles för många enkäter och frågor till kunder, medarbetare och invånare. Man måste tro på sitt erbjudande, menar Anders, och inte fråga för mycket – forskning visar att kundenkäter gör kunder mer kritiska och mindre nöjda. Att tro på det man gör är en nyckel till framgång. Det gäller oavsett om det handlar om att sälja till konsumenter, utveckla sjukvård, primärvård och tandvård, attrahera studenter och medarbetare – eller utveckla en plats för att dra till sig aktivitet, människor, resurser och turister.
Och hur vet vi att det lyckas? Nyckeltal hjälper organisationer att ställa sig utanför sig själva och se hur de verkligen presterar. Anders är en mästare på att hitta smarta nyckeltal – ett sätt att säkra goda prestationer i ett polariserat samhälle med många åsikter, som ofta är skruvade.
Anders prestigelösa framtoning, rika internationella erfarenheter och följsamhet mot publik och sammanhang går hem. Räkna med oväntade exempel från oväntade sammanhang, Anders överraskar och fångar publiken med humor och skärpa.
Dr. Anders Parment är verksam som forskare och lärare vid Stockholm Business School samt vid Innsbrucks universitet. Han har arbetat som rådgivare åt hundratals företag, kommuner, regioner, myndigheter och politiska partier – och förmedlat insikter om kundbeteende, arbetsgivarattraktivitet, konkurrensfördelar och nyckeltal. Förutom rådgivning och styrelsearbete har Anders skrivit ett 60-tal böcker om generationer, Employer Branding, platsattraktivitet, marknadsföring och att tro på sitt erbjudande. Det ängsliga samhället och Generation Z (1995-2010) tillhör de mest efterfrågade titlarna. Ingen har vunnit utmärkelsen Årets marknadsföringsbok fler gånger än Anders.
Visa föreläsningar med Anders ParmentSkicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.