Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra erfarna konsulter
profile-cover-generic-01-blue

Föreläsare om Corporate Branding

Corporate Branding handlar om att bygga ett varumärke som massan känner igen och vet exakt vad det är för något. Oftast handlar det om att bygga ett varumärke, med färg och form som folk då direkt kan koppla samman till produkten. Boka en föreläsning med en av våra talare i ämnet för att lära dig hur du bygger ett varumärke som massan känner igen!

Klicka på våra talare för att läsa presentationer och få reda på vilka föreläsningar som erbjuds inom ämnet corporate branding. Hör av dig till oss på Athenas via telefon eller fyll i vårt kontaktformulär, så hjälper vi dig att hitta rätt föreläsare till ditt event!

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare, konferencier, moderator och underhållare för just ert arrangemang

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt innehåll till ert evenemang

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Alla föreläsare om corporate branding (14)

Hjälp mig att välja
no-image

Linus Holmgren

Linus är en rutinerad och uppskattad föreläsare inom People-området. Han drivs av övertygelsen att nyckeln till en organisations framgång är att ha medarbetare som både vill, kan och får göra rätt saker.

no-image

Tobias Ahlin

Tobias Ahlin är designer och digital strateg som föreläser om design, framtid, innovation och mångfald.

no-image

Janne Björge

Med Janne Björges expertis, lär ni er hur medarbetarengagemang förvandlas till toppklassiga kundupplevelser och ökad lönsamhet.

no-image

Ann Hellenius

Ann Hellenius är prisbelönt för sina prestationer inom digitalisering/ledarskap. Hennes föredrag lyfter ämnen som rör framtiden, ledarskap och vikten av att förbättras med hjälp av teknologins utveckling.

no-image

Svante Randlert

Svante Randlert är en författare och föreläsare. Business & people advisor, expert på employer branding och hur man skapar ett starkt varumärke utåt.

no-image

Linda Hammarstrand

Linda vet hur man skapar och driver en engagerad arbetskultur där alla har huvudrollen.

no-image

Thomas Ek

Superentreprenören bakom OBH Nordica föreläser om sin egen entreprenörssaga och hjälper er utnyttja er fulla potential.

no-image

Frida Boisen

Frida Boisen har facit på hur du lyckas med ditt förändringsarbete, kommunikation, digitala resa och hållbarhet. Med ledorden, mod och passion, inspirerar hon med nya insikter inför framtiden.

no-image

Jan Gunnarsson

Jan Gunnarsson är entreprenör, ledare och expert på värdskap

no-image

Per Holknekt

Starkare än någonsin delar Per Holknekt med sig av sin livs bergochdalbana, sina framgångar och motgångar.

no-image

Göran Adlén

Göran Adlén förvandlar framtida utmaningar till möjligheter och hjälper dig skapa drömarbetsplatsen.

no-image

Jonas Ridderstråle

Affärsguru med akademisk skärpa och humor som öppnar upp ditt sätt att tänka kring affärer, företagskultur och ledarskap.

no-image

Kjell Dahlin

Popretoriker och inspirerande föreläsare inom retorik och strategisk kommunikation om hur du når fram till människor.

no-image

Jacqueline Kothbauer

Expert på metaverse, digital affärsutveckling och AI som hjälper er verksamhet att bli delaktiga i den tekniska utvecklingen

Corporate Branding
Corporate Branding
5 av 5 stjärnor

"Vår kontakt på Athenas har varit väldigt tillmötesgående och trevlig och vi har fått all hjälp vi behöver från henne. Vi kommer säkert anlita Athenas vid fler tillfällen."

Kalmar Kommun

Om ämnet: Corporate Branding

  • På den globaliserande marknaden blir det allt svårare och dyrare att bygga varumärken med en unik position på marknaden, stor igenkänningsfaktor och som dessutom är högst konkurrenskraftiga. Ett sätt att möta denna utmaning på är att använda sig av en brandingstrategi kallad corporate branding.
  • Med corporate branding menas att ett företag använder sitt företagsnamn på en produkt. Detta leder till att såväl produkt- som företagsnamnet blir själva varumärket. Många av de största företagen i världen har samlat sitt namn, sina olika tjänster och produkter under ett varumärke, t.ex. Disney, Microsoft och Nike. Tanken med corporate branding är att det ska skapa ett varumärke som sticker ut, är välbekant och som för konsumenten representerar en viss kvalitet.
  • Föreläsningar eller föredrag om ämnet Corporate branding kan handla om allt från hur du ska gå tillväga när du lägger upp en strategi för ditt varumärke till att belysa några av världens mest etablerade varumärken.
  • Föreläsningarna passar bra till dig och dina medarbetare som behöver få handfasta råd om hur ni ska skapa ett s.k. ”corporate brand” som är lätt att känna igen, komma ihåg och som väcker ett stort intresse hos konsumenterna.
Fråga om pris och datum