Laddar innehåll ...

Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter
profile-cover-generic-05

Föreläsare om Branding

Har du ett varumärke du vill bygga på eller en produkt som förknippa med ett märke som du vill sälja? Då är branding föreläsningen för dig! Föreläsningarna om branding ger dig tips och tricks för att få ditt varumärke att öka eller förbättra försäljningen. Kicka in våra profiler för att se vad de talar om eller kontakta oss för att hitta talaren som passar just ditt evenemang!

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Alla föreläsare om branding (16)

Hjälp mig att välja
Jesper Åström

Jesper Åström

Digital taktiker och rådgivare

Jesper Åström är digital taktiker som förmedlar data och analys på ett inspirerande sätt och överlämnar förändringsförslag så företag kan genomföra dem. Hans expertområden är bl.a. Google Ads och Analytics, CRM,  SEO, sociala medier...

Steinar Hoel Korsmo föreläsning - Hur du framgångsrikt pitchar en idé!

Steinar Hoel Korsmo

En av världens främsta pitch-tränare och föreläsare inom innovation och entreprenörskap med erfarenhet från över 40 länder

Oavsett vilken typ av innovativ idé du sitter på så är din förmåga att pitcha den idén av högsta grad för att överhuvudtaget väcka intresse. Detta kan Steinar Hoel Korsmo hjälpa dig med. Som entreprenör, innovatör, motivatör och...

Joakim Eklund

Joakim Eklund

Spelmanusförfattare, spelentreprenör och gamification-specialist

Vad har AB Volvo, Toyota Material handling och Essity gemensamt med Avicii, Kim Kardashian och YouTube-fenomenet SkillTwins? De använder spel för att stärka sina varumärken, knyta fans till sig, sälja sina produkter och/eller tjänster och...

Gustav Stenbeck föreläsning - Affärsängeln med hållbarhetstwist

Gustav Stenbeck

Affärsängeln med hållbarhetstwist

Gustav Stenbeck kastar nytt ljus över framtidens företagskombination, business och hållbarhet, och gör så med stort engagemang och professionalism. Han reder ut och förenklar knepiga frågor och får koncept som affärsstrategier och...

Tobias Ahlin

Tobias Ahlin

Tobias Ahlin är designer och digital strateg som föreläser om design, framtid och kreativitet.

Tobias Ahlin når ut med sin design till miljontals människor varje dag. Han har varit med och byggt upp snygga, funktionella lösningar för multinationella företag och delar nu med sig av konkreta tips och råd i sina föreläsningar. Under en...

Paul Rapacioli föreläsning - Good Sweden - Bad Sweden

Paul Rapacioli

Good Sweden - Bad Sweden

ABBA, Ikea, jämlikhet och midsommarmys. Eller massinvandring, brinnande bilar och ett välfärdssamhälle i förfall. Bilden av Sverige utomlands håller på att förändras till det sämre. Hur kommer det sig? Och hur mycket är egentligen sant?...

Svante Randlert - Business & people advisor

Svante Randlert

Business & people advisor

I dag är det enkelt att kopiera företagsmodeller, processer och idéer. I princip allt går att kopiera - allt utom en sak: dina medarbetare. De är kärnan i hela organisationen, det som driver verksamheten framåt och din enda verkligt unika...

Thomas Ek (foto Richard Franzen) - Superentreprenör

Thomas Ek

Superentreprenör

Thomas Ek och hans bror Peter skapade tillsammans ett av Sveriges mest framgångsrika varumärken. På bara några år lyckades de utmärka sig i en bransch som redan dominerades av etablerade internationella varumärken. Med tydliga exempel och...

Frida Boisen - Journalist, chefredaktör och författare

Frida Boisen

Journalist, chefredaktör och författare

Den genomsnittlige svensken tittar på sin smartphone 150 gånger per dag. Finns du där att tittas på? Frida Boisen, chefredaktör, årets nätverkare och expert på sociala medier, har knäckt koden för hur man sticker ut på nätet. Företag...

Annika Steiber - Forskare och ledare

Annika Steiber

Forskare och ledare

Vilken företagsmentalitet ligger bakom vår tids mest framgångsrika företag och organisationer? Hur skapar man ledarskap och kultur för ständig innovation? Doktor Annika Steiber har studerat flera av världens mest framgångsrika bolag från...

Stefan Nilsson

Stefan Nilsson

Trendexpert

När Stefan Nilsson reser land och rike – framför allt storstäder – runt i jakt på trender, tendenser och sköna saker lyckas han alltid hitta något ytterst mänskligt: design och ting, t.o.m. trender, avspeglar i allra högsta grad vad som...

Göran Adlén - Trendspanare

Göran Adlén

Möt Mr.Trendspanare och framtidsvisionären Göran Adlén

Göran Adlén är en av Sveriges främsta framtidsanalytiker och mest eftertraktade föreläsare. Han talar om vår framtid, digitalisering, kommunikation, och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals åhörare. Ibland är...

Render (2

Björn Ranelid

Björn Ranelid är en intellektuell mångsysslare, filosof, författare och föreläsare

Björn Ranelid är inte bara en av vår tids mest innovativa och nyskapande författare, han är också en intellektuell mångsysslare som inte räds de stora frågorna och samhällsengagemang. Boka en uppläsning eller föreläsning med honom hos...

Jonas Ridderstråle - Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle

Affärsguru och författare

Jonas Ridderstråle lär dig tänka smart i en värld där spelreglerna ständigt förändras. Med en doktorsgrad i internationella affärer, okonventionellt tänkande och hundratals internationella föreläsningsuppdrag är han som klippt och...

Kjell A. Nordström (foto Johan Hellström) - Forskare och författare

Kjell A. Nordström

Forskare och författare

Kjell A. Nordström är en rebell inom näringslivet. Han är världsledande inom forskning på multinationella företag och den internationella marknaden och de föredrag han levererar är dynamiska, interaktiva, tankeväckande och alltid i linje...

Jackie Kothbauer - Expert på personliga varumärken, digital antropolog och författare

Jackie Kothbauer

Expert på AI, digitalisering och affärsutveckling

Jackie Kothbauer är en av Sveriges främsta experter när det gäller personliga varumärken, digitalisering och AI. Hon brinner för att få alla människor att förstå AI och framtiden. Med pedagogiska och spännande exempel förklarar hon hur...

Branding
5 av 5 stjärnor

"Servicen har fungerat bra under hela resans gång och vi är imponerad över hur snabbt det gick att få fram en ersättare då den andra insjuknat"

Länsstyrelsen

Om ämnet: Branding

  • När du ska marknadsföra en produkt eller ett varumärke kan det vara bra att använda dig av varumärkesbyggande för att särskilja – differentiera (!) – din produkt eller ditt varumärke från konkurrenternas. Branding är benämningen på denna marknadsföringsprocess.
  • Produkten eller varumärket ska tilltala målgruppen mer än andra varor på marknaden, därför är det viktigt med rätt image så att konsumenterna lockas av och faller för det du har att erbjuda. Saker som utseende, d.v.s. förpackning och reklam, är viktiga komponenter i varumärkesbygget, men även egenskaper som lukt och ljud blir alltmer betydelsefulla i reklam och marknadsföring.
  • Föreläsningar eller föredrag om Branding kan handla om hur en nystartad verksamhet med en liten budget kan skapa och marknadsföra sin produkt och/eller sitt varumärke. De kan även handla om varumärkesbygge på ett mera generellt plan.
  • Föreläsningarna eller föredragen kan likaså inspirera till olika strategier eller ge en inblick i hur varumärken kommer se ut i framtiden, trender samt tendenser. Branding som föreläsningsämne passar till såväl små som stora företag eller organisationer och rekommenderas till dig som vill ge dina medarbetare inspiration till att utveckla ert koncept.
Fråga om pris och datum