Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter

Våra talare är också tillgängliga för evenemang online. Ta kontakt med oss för att få veta mer.

Aktivt lyssnande

Föreläsare om Aktivt lyssnande

Människor vill ha betydelse, vilken innebär att de vill bli hörda, sedda, och vara av intresse. Vi vill ha uppmärksamhet, och då krävs det att motparten lyssnar aktivt. För aktivt lyssnande måste vi visa intresse, fokusera på vad som sägs, och sätta sig in vad folk tycker. Att göra detta kan minska konflikter, man kommer närmre känslomässigt, och man nåt tydligt framgång. Boka föreläsning via oss på Athenas. Kontakta oss redan idag så hör vi av oss så fort vi kan!

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Alla föreläsare om aktivt lyssnande (10)

Hjälp mig att välja
no-image

Ami Hallberg Pauli

Ami Hallberg Pauli är en energisk skådespelare och ståuppkomiker. Med sina föreläsningar och coachning hjälper hon företag och organisationer att bli mer kreativa och kommunicera bättre.

Ami Hallberg Pauli är i grunden en utbildad skådespelerska och komiker som på senare tid börjat jobba mer med föreläsningar, utbilda företag och organisationer. Hennes meritlista innehåller pjäser på Stockholms fria teaterscen, ...

no-image

Daniel Hallberg

Daniel Hallberg är det bäst klädda humorgeniet som tagit Sverige med storm. På ett inspirerande sätt får han dig att våga ta klivet ut mot utmaningar och drömmar.

Komikern, programledaren och stilikonen Daniel Hallberg har haft en karriär som pekat uppåt. Från Instagram till Kristian Luuks sidekick i  "Scenkväll med Luuk". En av programledarna i "Musikhjälpen" 2019 och nu aktuell i den nya talkshowen...

no-image

Olle Carlsson

Präst, föreläsare, författare och social entreprenör som prästvigdes i Svenska kyrkan 1980 och arbetar nu helhjärtat med sitt succékoncept - föreningen "Kontempel".

Olle Carlsson har varit präst i 25 år och arbetat som kyrkoherde de senaste tio åren. 2019 lämnade han sitt jobb för att fokusera helhjärtat på sitt succékoncept - föreningen "Kontempel", som syftar till att skapa och inspirera till rum...

no-image

Lisbeth Pipping

Beteendevetare Lisbeth Pipping är föreläsaren med egna erfarenhet av en uppväxt av vanvård, misshandel och svält med en skolgång präglad av mobbning som ger verktyg för att andra barn inte ska råka illa ut

Lisbeth Pipping är författare, beteendevetare och föreläsare med egna erfarenhet av en tuff uppväxt. Hemma hos Lisbeth hade de inga lakan i sängarna, hon och hennes systrar var alltid smutsiga och hungriga och när de var sjuka blev de slagna....

no-image

Stefan Gunnarsson

Organisationskonsulten och hyllade författaren föreläser om att skapa en positiv och stärkande arbetskultur.

Den viktigaste typ av resa som vi människor gör, menar Stefan Gunnarsson, är resan vi gör tillsammans i kommunikationen. En Stefan Gunnarsson föreläsning hjälper företag och organisationer att utveckla sin kommunikation och att skapa nya...

no-image

Niklas Wass

Kreativ entreprenör, kommunikatör, föreläsare och ambassadör för det "aktiva lyssnandet"

Niklas Wass föreläser om det aktiva lyssnandets kraft och hur ett framgångsrikt lyssnande kan maximera era resultat. Ni får räkna med att ompröva era perspektiv om vad lyssning kan innebära och Niklas ger er konkreta tips och berättelser...

no-image

Lena Skogholm

Författare till bästsäljaren" Bemötandekoden". Hon omvandlar tung hjärnforskning till en bruksanvisning i fickformat.

Ju mer kunskap vi har om människor, desto mer professionella kan vi vara i vårt ledarskap och bemötande gentemot medarbetare och kunder. Lena Skogholm är beteendevetare och pedagog med specialisering i hur vi kan dra nytta av hjärnforskning i...

no-image

Navid Modiri

Författaren, poddaren och samtalsaktivisten Navid Modiri föreläser om kommunikation och vikten av en god dialog.

I Sverige kallades han invandrare, i sitt födelseland kallades han turist. Detta “mellanförskap” ledde till mycket oro och frustration för Navid Modiri, men han blev skicklig på att kommunicera med och förstå olika grupper. Han förstod...

no-image

Jan Gunnarsson

Jan Gunnarsson är entreprenör, ledare och expert på värdskap

Hur ser er bemötandekultur ut? Jobbar ni med kunder eller med gäster? Verksamhetens värderingar avspeglas i det bemötande ni ger era kollegor, samarbetspartners och kunder. Rätt kultur skapar förutsättningarna för framgång, men att skapa en...

no-image

Annika R Malmberg

Inspiratör och föreläsare som ger handfasta tips i kommunikation och hur man bygger broar mellan människor!

När andra säger att vi ska varva ner säger Annika R Malmberg precis tvärtom. Hon tänder den där gnistan som får oss att vilja söka nya utmaningar och insikter. Med träffsäkra exempel visar hon hur man kan omvandla kritik till bränsle och...

Aktivt lyssnande
Aktivt lyssnande
5 av 5 stjärnor

"Servicen har fungerat bra under hela resans gång och vi är imponerad över hur snabbt det gick att få fram en ersättare då den andra insjuknat"

Länsstyrelsen

Om ämnet: Aktivt lyssnande

Aktivt lyssnande
  • Aktivt lyssnande innebär att man måste ha rätt attityd, och fokusera på det som sägs. Det grundar sig i att visa intresse i vad som uttrycks, att ställa frågor. Att visa att man genuint bryr sig.
  • I samtal uppfattar man ofta runt 25-50% och man avbryter mitt i meningen, man försöker styra dialogen, och vi dömer det som sägs. Vi måste fokusera på personen som pratar och vad som sägs. Man kan inte gå på Auto-pilot och bara nicka och huma.
  • Man måste själv vara öppen, varm, förstå, och tolka det som sägs. Det förbättrar relationer, man kommer närmre känslomässigt, och man minskar konflikter.
  • I föreläsningar om ämnet får ni tips och konkreta förslag och åtgärder för att ska bli bättre lyssnare. Minska konflikter och öka emotionella-band!
Fråga om pris och datum