Laddar innehåll ...

Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra begåvade konsulter
profile-cover-generic-05

Föreläsare om Aktivt lyssnande

Människor vill ha betydelse, vilken innebär att de vill bli hörda, sedda, och vara av intresse. Vi vill ha uppmärksamhet, och då krävs det att motparten lyssnar aktivt. För aktivt lyssnande måste vi visa intresse, fokusera på vad som sägs, och sätta sig in vad folk tycker. Att göra detta kan minska konflikter, man kommer närmre känslomässigt, och man nåt tydligt framgång. Boka föreläsning via oss på Athenas. Kontakta oss redan idag så hör vi av oss så fort vi kan!

Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

eller ring oss

Tfn. 031 38 37 000
Skicka oss en förfrågan om ämnet

Vi hjälper dig hitta rätt föreläsare, du får snabba svar och alltid kostnadsfri rådgivning.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Athenas förmedlar årligen flera tusen föreläsningar i Sverige och resten av världen

Athenas ser till att ni känner er trygga genom hela bokningsprocesen – från idé till genomförande

Athenas hanterar fler än 100 förfrågningar från både stora och små verksamheter – varje dag

Vi sammarbetar med Sveriges mest efterfrågade föreläsare och hjälper er att hitta rätt matchning för ert arrangemang

Vi har lösningar för alla typer av arranemang – oavsett budget och storlek

Athenas är Skandinaviens största förmedlare av föreläsningar

Vi är lyhörda och hjälper er att hitta rätt föreläsare för just ert arrangemang

Alla föreläsare om aktivt lyssnande (5)

Hjälp mig att välja
Stefan Gunnarsson föreläsning - konsult och föreläsare

Stefan Gunnarsson

Organisationskonsulten och hyllade författaren föreläser om att skapa en positiv och stärkande arbetskultur

Den viktigaste typ av resa som vi människor gör, menar Stefan Gunnarsson, är resan vi gör tillsammans i kommunikationen. En Stefan Gunnarsson föreläsning hjälper företag och organisationer att utveckla sin kommunikation och att skapa nya...

Niklas Wass föreläsning

Niklas Wass

Kreativ entreprenör, kommunikatör, föreläsare och ambassadör för det "aktiva lyssnandet"

Niklas Wass föreläser om det aktiva lyssnandets kraft och hur ett framgångsrikt lyssnande kan maximera era resultat. Ni får räkna med att ompröva era perspektiv om vad lyssning kan innebära och Niklas ger er konkreta tips och berättelser...

Navid Modiri föreläsning - Författare, poddare och samtalsaktivist

Navid Modiri

Författaren, poddaren och samtalsaktivisten Navid Modiri föreläser om kommunikation och vikten av en god dialog.

I Sverige kallades han invandrare, i sitt födelseland kallades han turist. Detta “mellanförskap” ledde till mycket oro och frustration för Navid Modiri, men han blev skicklig på att kommunicera med och förstå olika grupper. Han förstod...

Jan Gunnarsson - Entreprenör, ledare och expert på värdskap

Jan Gunnarsson

Jan Gunnarsson är entreprenör, ledare och expert på värdskap

Hur ser er bemötandekultur ut? Jobbar ni med kunder eller med gäster? Verksamhetens värderingar avspeglas i det bemötande ni ger era kollegor, samarbetspartners och kunder. Rätt kultur skapar förutsättningarna för framgång, men att skapa en...

Annika R Malmberg - Framgångsexpert

Annika R Malmberg

Inspiratör och föreläsare som ger handfasta tips i kommunikation och hur man bygger broar mellan människor!

När andra säger att vi ska varva ner säger Annika R Malmberg precis tvärtom. Hon tänder den där gnistan som får oss att vilja söka nya utmaningar och insikter. Med träffsäkra exempel visar hon hur man kan omvandla kritik till bränsle och...

Aktivt lyssnande
5 av 5 stjärnor

"Servicen har fungerat bra under hela resans gång och vi är imponerad över hur snabbt det gick att få fram en ersättare då den andra insjuknat"

Länsstyrelsen

Om ämnet: Aktivt lyssnande

  • Aktivt lyssnande innebär att man måste ha rätt attityd, och fokusera på det som sägs. Det grundar sig i att visa intresse i vad som uttrycks, att ställa frågor. Att visa att man genuint bryr sig.
  • I samtal uppfattar man ofta runt 25-50% och man avbryter mitt i meningen, man försöker styra dialogen, och vi dömer det som sägs. Vi måste fokusera på personen som pratar och vad som sägs. Man kan inte gå på Auto-pilot och bara nicka och huma.
  • Man måste själv vara öppen, varm, förstå, och tolka det som sägs. Det förbättrar relationer, man kommer närmre känslomässigt, och man minskar konflikter.
  • I föreläsningar om ämnet får ni tips och konkreta förslag och åtgärder för att ska bli bättre lyssnare. Minska konflikter och öka emotionella-band!
Fråga om pris och datum