Tfn. 031 38 37 000

Få professionella råd av våra erfarna konsulter
profile-cover-generic-05

Handfasta tips för en kreativ marknadsföring

Erik Modig

Erik Modig

Med en fot i konsten och en i marknadsföring lär Erik Modig ut er vad som krävs för att skapa reklam som lockar konsumenter.

Skicka enkelt en fråga om pris och datum

5 av 5 stjärnor

Mycket bra! Extra plus för att innehållet var anpassat och relevant för just vår dag och våra kampanjer. Vi fick både utbildning och inspiration i ett och samma pass.

Malin Säkee - Nobina Visa alla referenser
Skicka en icke-bindande förfrågan på Erik Modig

Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, författare till 4 böcker och föreläsare. Den prisvinnande och senaste boken,"Bang For The Bucks", släpps snart även på engelska. Han är expert på konsumentpsykologi, reklamstrategi och kommunikation. Med sin konstnärsbakgrund kan han integrera kreativitet i marknadsföringen och lära dig, hur du på ett nyskapande sätt, lyckas nå ut med ditt budskap - trots att dagens konsumenter ofta slår dövörat till reklam.

Därför ska du boka en föreläsning med Erik Modig:

  • För att hitta ett samband mellan kreativitet och effektiv PR som faktiskt når fram till målgrupperna
  • Ta del av kunskap, effektiva tips och verktyg som hjälper er med ökad insikt, kreativitet och kommunikation.
  • En föreläsning med Erik Modig är kunskapsrik, underhållande och inspirerande

Förutom att forska vid Handelshögskolan i Stockholm är Erik Modig också involverad i projekt knutna till Stockholms universitet. Detta eftersom hans forskning genomkorsar flera olika fält såsom ekonomi, konst, kultur, kreativitet, innovation och psykologi. En mycket uppskattad föreläsare och undervisare som 2018 utnämndes till ”Årets lärare”. Under en föreläsning med Erik, delar han med sig av de senaste teorierna och metoderna bakom kreativ marknadsföring. Han ger dig handfasta tips på hur du kan gå tillväga för att förnya och effektivisera din PR.

Erik Modig disputerade med avhandlingen ”Understanding Advertising Creativity” 2012, där han bland annat tittar närmare på hur just kreativ marknadsföring påverkar mottagaren. Han har också gett ut böckerna ”Värdet av konst” och ”Kontroll – effektiv kommunikation och kampen om våra tankar”.

 

Visa föreläsningar med Erik Modig

    Kundpsykologi, neuromarketing och framtidens konsumentbeteende

    • Var i hjärnan finns konsumentens “köpknapp”?
    • Neuromarketing är ett nytt begrepp där modern konsumentpsykologi möter den senaste hjärnforskningen.
    • En underhållande Erik Modig föreläsning om hur dagens konsumenter beter sig, om omedvetna och medvetna behov. Hur företag får sin plats i kundens hjärna genom att bli mer relevanta och värdeskapande.

    Bang for the buck – effektiv marknadskommunikation

    • Dagens konsumenter har lärt sig att ignorera reklam eftersom de översköljs av det dagligen. Hur når man ut till en mottagare som inte vill lyssna?
    • Förutsättningarna har förändrats, så det gäller att våga förnya sig själv – anpassa sin kommunikation för att väcka intresse.
    • Erik Modig utgår ifrån sin prisvinnande bok, ”Bang for the buck” och hans hyllade verktyg, ”Påverkansmatrisen”. Ett verktyg som appliceras hos företag och byråer för att öka effekten av sin marknadskommunikation.

    Mediaplanering i en rörig värld

    • Vilka frågor ska man fokusera på för att inte kasta bort pengar eller ansträngning i onödan när det kommer till mediaplanering?
    • En lyckad och effektiv mediaplan fås genom att koppla ihop kunders köpresa med olika mediekanaler och kommunikation
    • Lär er vikten av utvärdering för att prioritera rätt och prioritera bort
    • En föreläsning om att investera i rätt saker

    Agera rätt och minska konkurrens

    • Lättillgänglig information för kunder bidrar till högre förväntan hos företag. Exemplarisk kommunikation med sina produkter och tjänster, varför de producerar, värderingar och politiska ståndpunkter.
    • Marknads- sälj och kommunikationsavdelningar behöver tydliga riktlinjer, mandat och backning.
    • I denna föreläsning guidar Erik er i hur ni står ut från mängden. Inspiration för att skapa exceptionell effekt och uppmärksamhet.

    Kommunikation som skapar resultat

    • Kommunikation är nyckeln till framgång. Mer förändring, ökad arbetsglädje och större engagemang – allt hänger på en tydlig och effektiv kommunikation.
    • Förändringsprocesser kommer att gå både snabbare och smidigare ju fler chefer, ledare och medarbetare som kan kommunicera effektivt med varandra. Effektivitet och positivitet smittar dessutom av sig på resultaten. Det hjälper organisationer och företag till framgång.
    • Detta är en underhållande och insiktsfull föreläsning som ger dig och ditt företag förutsättningarna för att bli världens bästa arbetsplats för kollegor såväl som kunder.

    Världens bästa arbetsplats

    • Trots hjärnforskningens enorma framsteg så är det fortfarande företag och organisationer som saknar insikt
    • På ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt pratar Erik om hur vi människor fungerar samt hur de insikterna kan förbättra arbeten i grupp
    • Föreläsningen bygger på hög igenkänningsfaktor, inspiration, tankeställare och aha-upplevelser

    Ökad kreativitet och lösningsorientering

    • En eftertraktad kompetens inom marknadsföring är kreativitet, en förmåga man kan träna upp för att skapa kreativa lösningar. Känner ni att kreativiteten är låg? Att ni fastnat i hjulspår?
    • Erik håller i denna workshop för att öka kreativitet, glädje med att skapa lösningar och kommunikation
    • Ta del av övningar, diskussioner som bidrar till skratt, aha-upplevelser och en konkret plan för hur ni blir mer kreativa

    Öka kreativiteten och ha roligare på jobbet

    • Kreativitet förstärks lättast genom de rätta verktygen och processerna. Lär er hur ni ska öka kreativiteten med snabba, roliga och välfungerande verktyg
    • Vem vill inte tillhöra en organisation eller team som hanterar kreativa utmaningar tillsammans, utan att fastna i diskussioner om vems idé som var bäst?
    • Eriks tips garanterar en ökad kreativitet och bättre sammanhållning

    Värdet av konst, estetik och andra mjuka värden

    • Kan man sätta ett mätbart värde på estetik och konst? Är det någon vits att investera i en tavla på väggen?
    • I boken, ”Värdet av konst”, lyfter Erik forskning kring effekten av konst och estetik för människan, näringslivet och samhället.
    • Få en orientering av studier, forskningsresultat, artiklar och intervjuer. Hur ett arbete med konst och estetik kan få oss att tänka i nya banor. Att få produkter eller platser att associeras med hög kvalitet, företag att anses mer kreativa och attraktiva samt samhällen att bygga en identitet.

Referenser

Föreläsningen var precis så bra som vi hoppats på. Erik anpassade den efter vårt mål och syfte med arrangemanget och gav konkreta verktyg som passade väl in i vårt koncept och temat för dagen "FNs hållbarhetsmål ett smörgåsbord för nya affärer"

Lotte Nilsson

Ystads kommun

Erik Modig var en frisk och modig fläkt. Kom med konkreta och bra verktyg!

Kerstin olby, Kommunikatör

Sparbankernas Riksförbund
Skicka en icke-bindande förfrågan på Erik Modig

Skicka enkelt en förfrågan till oss. Du får snabbt svar på exempelvis pris och datum.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Eller ring till oss på

Tfn: 031 38 37 000
Erik Modig
Erik Modig

5 av 5 stjärnor

Mycket bra! Extra plus för att innehållet var anpassat och relevant för just vår dag och våra kampanjer. Vi fick både utbildning och inspiration i ett och samma pass.

Malin Säkee - Nobina Visa alla referenser

Föreläsningsämnen med Erik Modig